Zaseknutá spínačka u Picassa

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Cvrček » pát 17. pro 2010, 23:34

Tak se mi včera stalo,že jsem chtěl vypnout motor a nešlo pohnout klíčkem. Bylo mi to hned jasné. Klasický problém se seknutou (spečenou) spínačkou. Jelikož jsem ve své podstatě optimista (tohle přeci musí jít opravit),tak jsem si ještě před rozebráním sehnal relé pro obejití toho špatného kontaktu. Vyjmutou spínačku jsem doma na stole rozdělal (u sebe ty části drží jeden šroubek) a mechanickou část odložil bokem,protože v ní žádný problém nebyl.
Z elektrické části jsem sundal krycí plastový díl a vnitřek vypadá takto:
Obrázek

Spínací kontakt pro klimu (kabinový ventilátor) je bokem od zbytku. Čili jsou to ty dva kontakty,vytažené vpřed. Číslo jedna,je vstup a číslo dva je výstup ze spínačky.
Obrázek

Spínání je řešeno přes dva přední kroužky. Otočný (č.1),na němž je z jedné strany přichycený kontakt spínající ostatní kontakty a na druhé,přední straně,je uchycený půlkulatý plíšek,který spojuje kontakty ventilátoru. Pevný kroužek(č.2) tvoří vnější stěnu spínačky a v jeho drážce jsou uložené kontakty oněch drátů pro ventilátor.
Obrázek

A zde vzniká ten problém se seknotou spínačkou. Onen půlkulatý plíšek se odebíraným proudem prohřeje tak,že se ze své původní pozice uvolní do prostoru mezi kroužky a tím,jak je horký,tak do pevného kroužku vyhřeje místo,kde se opře a tím pádem již nelze se spínačkou otočit.
Obrázek

V tuto chvíli hodně záleží,jak moc je to vyhřáté. Čili jak hluboko to je do toho plastu pevného kroužku zaryté. V mém případě to bylo ještě v rozumné míře,takže stačilo hryny oříznout do roviny a zahladit celou plochu. Zároveň bylo potřeba vrátit ten plech zpět na původní místo. Vyskočil z dolního uchycení (stačilo stisknout pružinku pod kontaktem a zatlačit kontakt dolů). Pak jsem již vše složil zpět a pro jistotu ten kontakt odlehčil použitím pomocného relé,jak zde na fóru popsal Bach1 a v návodu perfektně popsal milajda22.

Jinak pro upřesnění. Mám sice hrbatou r.v.2001,ale elektrickou část spínačky nechával předchozí majitel vloni měnit,kuli stejnému problému,který jsem měl včera já. Podle popisu v dokumentaci opravy,kterou jsem od předchozího majitele dostal,ji měli vyměnit za tu zesílenou. Ale těžko říct,jestli v Auto-Hofi v Jablonci to provedli podle toho ,co napsali.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod jardamaly » pon 20. pro 2010, 12:27

ahoj, supr fotky , jen se zeptám foto č.2 - žlutý kabel č.1 je stálý proud jen pro kabinový ventilátor? nebo po sepnutí napájí ještě něco jiného? když tedy odštípnu u spínačky žlutý kabel ( vstup ) a červený ( výstup ) a spojím je,měl by po nastartování ventilátor běžet,chápu to dobře?
jardamaly
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte 4. srp 2009, 19:05
Bydliště: Beroun
Vůz: xsaraI 1.8 benzín 66kw 97r.v 5dveří

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Cvrček » pon 20. pro 2010, 16:26

Je to přesně tak,jak píšeš. Ale jen pozor,tohle je spínačka Valeo z Picassa. Jestli je to přesně i tak u klasické Xsary,si nejsem jistý. Tu spínačku jsem rozdělanou neměl.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod masor68 » pon 20. pro 2010, 20:10

Tak buď jsem drátenická lama nebo nevím, ale já si byl jist, že právě spínačka slouží k propojení oněch dvou drátů z fota č.2 a jejich tvrdým spojením poběží ventilátor stále. Pokud by tomu tak nebylo a šel by jen po nastartování, bylo by začlenění spínačky do okruhu zbytečné.Nebo jak to xakru je??
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Uživatelský avatar
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 466
Registrován: pon 30. lis 2009, 15:40
Bydliště: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod rosta12345 » pon 20. pro 2010, 21:22

já to chápu tak že pojede kdykoli ho pustíš na vypínači ventilátoru a nevypne se po vypnutí klíčku pokud ho nevypneš vypínačem ventilátoru
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod masor68 » pon 20. pro 2010, 21:39

Tak jsem si to myslel taky, ale vrtalo mi hlavou, k čemu je potom dobrá spínačka, když hlavní napájení ventilátoru spíná až nabuzení alternátoru. Nicméně už volal Cvrček a sdělil mi, že je tam ještě jedno relé, o kterém zatím nebyla řeč a u něhož může dojít ke slepení, proto to běží ještě pro sichr přes spínačku.
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Uživatelský avatar
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 466
Registrován: pon 30. lis 2009, 15:40
Bydliště: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod r.martinec » úte 21. pro 2010, 19:42

přidělat ještě navíc relé k ventilátoru a je pokoj.měl jsem stejný problém na P406.

Cvrček píše:Je to přesně tak,jak píšeš. Ale jen pozor,tohle je spínačka Valeo z Picassa. Jestli je to přesně i tak u klasické Xsary,si nejsem jistý. Tu spínačku jsem rozdělanou neměl.

frantíci to mají vesměs od 1998 stejný.

Zlúčil som ti príspevky. Používaj edit pokiaľ píšeš príspevky v rozsahu niekoľko minút .KLEKI
r.martinec
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 8. lis 2010, 20:19
Bydliště: mohelnice
Vůz: picasso

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Cvrček » stř 22. pro 2010, 7:16

Vzhledem k tomu,že je rozdíl ve spínačkách pro vozy vybavené BSI a pro ty bez BSI,tak bych byl raději opatrný.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod davados » čtv 23. pro 2010, 23:29

Týká se ten problém i mojí Xsarky?Tj r.v 2002
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Rope » pát 24. pro 2010, 9:44

Ja jsem tady už pár let a zatím jsem zaznamenal jen problém picassa jedničky do faceliftu. Takže by si mohl být vklidu, to že spínačka odejde to jo, ale že se zasekne buď vklidu.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Marek » pát 24. pro 2010, 13:49

Na fotkách poznávám ořech spínačky, který mám v X1. Jen barvy vodičů jsou jiné. Závadu jsem měl podobnou, k zaseknutí naštěstí nedošlo. Problém byl na stejném kontaktu, jen méně roztavený plast. Projevilo se mi to nefunkčním ventilátorem, vše ostatní fungovalo. Po doplnění relátek mi voltmetr zasunutý v zásuvce cigareťáku ukazuje o několik desetin víc.
Větší míra destrukce u Cvrčkovy spínačky byla způsobena buď větším přechodovým odporem, nebo větším proudem. Cvrčku, neměl jsi zapnutou klimu, resp. nemáš automatickou klimu tehdy nepřepnutou do eko režimu? Nebo nejde přes tento kontakt žhavení nebo nějaký el. ohřev?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Cvrček » pát 24. pro 2010, 15:38

Bingo! Čekal jsem,kdy se kdo zeptá,jak se to stalo. :D
Celé se to stalo v den,kdy ráno bylo 21 pod nulou a k tomu den před tím napadalo přes půlmetru sněhu. A navíc začal foukat silný vítr. Takže z toho vznikla kalamita se zafoukanýma silnicema. Odpoledne jsme cestou z práce v tom zůstali stát v koloně za sněhovou frézou. Dva kilometry jsme jeli skoro hodinu. A k tomu,jak ten přemrzlí sníh lítal všude okolo a namrzal na autě,tak jsem měl puštěný ufuk na přední okno. A jelikož máme digitální klimu,takže se automaticky spustí klima a větrák jede na plno. Čili jednuše řečeno,maximální možný odběr a kontakt se hřeje jak to pověstné růžové zvířátko. Asi ve dvoutřetinách toho pocukávání jsem zacítil jako když se připálí plast. V tom momentě jsem tomu nedával nějakou důležitost,ale bylo to přesně ono,kdy se to zapeklo.
Jinak jsem začátkem týdne totéž řešil s kolegou z práce na jeho P-307SW,který má tutéž klimu. Volal jsem pak kamarádovi,co dělal v pažoutu servisáka a ten mi říkal,že tyhle auta to dělali. A že během zimy jim několikrát tohle přivezli. Ta klima má na tuhle starší spínačku dost velký odběr. A vždy to u nich řešili výměnou za novou spínačku. Ale to je oprava řádově někde jinde,než 60,-kaček za relé do favorita plus asi dvě koruny za koncovky na dráty.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod jirka123 » pát 31. pro 2010, 15:51

Dobrý den
viděl jsem Vaše fotky na ohledně spínací skříňky na PICASSO.Stal se mi stejný problém jako Vám,zůstal mi klíček ve spínací skřínce a nejde mi
vytáhnout.Rozebral jsem plasty,ale nevím jakým způsobem tu spínačku dostat ven.Chtěl bych Vás poprosit o radu.Jinak vše nejlepší do nového roku,
hodně štěstí a hlavně zdraví.S tou spínačkou se mi to stalo dnes.Měl jsem štěstí,že jsem dojel domů.


Děkují Jiří
jirka123
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát 31. pro 2010, 15:27
Bydliště: Ceska Republika
Vůz: Citroen Xsara Picasso

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod Cvrček » pát 31. pro 2010, 16:38

Vítej na fóru!
Postup,jak dostat spínačku ven,najdeš v návodu,který udělal milajda22 a najdeš ho zde: http://www.sweb.cz/milajda22/uprava%20skrinky.pdf . Ten návod pak nakonec stejně využiješ,když ram budeš dávat to odlehčovací relé.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Zaseknutá spínačka u Picassa

Příspěvekod wesox » sob 1. led 2011, 13:54

hezký Nový rok pro všechny, zeptal bych se - asi Cvrčka ,stane se něco když kontakty 1 a 2 ve spínačce ( podle obr.2 ) přestřihnu a spojím nějakým konektorem-natvrdo a nechám to tak , ventilátor by měl běžet až po nastartování a po vypnutí motoru přestat foukat,aniž bych tam dával to relé ?
wesox
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 8. pro 2008, 17:30
Bydliště: Vyšší Brod - Jižní Čechy
Vůz: xsara 1.8 66kw

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků