výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod viliam34 » pon 1. úno 2010, 19:03

caute, ma niekto skusenosti s vymenou motora Xsara II r.v.2001 s motorom 1.9D WJY(DW8B) za motor 1.9TD
motor co som tam mal 1.9D je rozbity vypada to na zlomenu ojnicu - rozbila mi blok motora

planujem tam dat 1.9TD je tu niekto taky co ma tuto vymenu za sebou ? a vie poradit ?

Vdaka
Xsara II 1.9D 51kW 2001
viliam34
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17. pro 2007, 15:20
Bydliště: Slovensko - Trnava

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod Cvrček » pon 1. úno 2010, 19:15

Tak mám dojem,že tohle tady asi nikdo nezkoušel. Motor DW8B sice vychází z XUD,ale může mít jiné uložení a hlavně,musel by jsi vyměnit i převodovku,protože turbo-nafťák má jiné převodové poměry.
Ale co je hlavní,jak bys to přihlásil,co technická? V roce 2001 se snad už 1,9TD nemontovali,dávali se 2,0HDi.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod viliam34 » pon 1. úno 2010, 19:18

planujem aj komplet s prevodovkou a poloosmi, ten motor ma 211 000km, do Hdi sa mi moc nechce, predsa TD je jednoduchsi.
Len ci nahodou niekto podnikol taketo kroky.
Xsara II 1.9D 51kW 2001
viliam34
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17. pro 2007, 15:20
Bydliště: Slovensko - Trnava

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod mio » pon 1. úno 2010, 20:50

Uz jsme něco podobného dělali ale obráceně ale konstrukčně shodné motory , na původním motoru 1.8 TD (P405) rupla hlava a nebylo možné jí za dobrou cenu sehnat tak tam šel obyč. 1.9 D (P306).Pokud to budeš přehazovat celé tak nikde není problém držáky a vše okolo uložení motoru bude sedět,dokonce i hadice chl. kapaliny . Jiné je sací potrubí (komplet i s filtrem),předělat budeš muset i výfukové koleno ,od turba je větší průměr příruby a kratší.Budeš muset dát větší chladič abys to uchladil , tan s obyč D je užší ! Akorát je problém s intercoolerem , pokud vím tak dvojky neměly "dvojitou" kapotu kudy proudí studený vzduch na cooler, netuším jestli by šel nějak napasovat tapecír z jednotky na dvojkovou kapotu .A abych nezapoměl pokud to budeš dělat samozřejmě (i)legálně nezapomeň vyrazit hlavně kód a číslo motoru než ho tam budeš pasovat , pak bys to asi nezvládl :mrgreen: .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod pysta » pát 5. úno 2010, 20:50

Ak by si chcel počuť moj názor, tak to nerob. Budeš s tým mať len a len problémy! To Ti garantujem! Ak nie na STK, tak pri predaji alebo pri poistnej udalosti. Co keby si tam dal to čo tam patrí, a kúpil by si si TD Xsaru? :?:
XSARA BREAK 1,9TD, exclusive, r.v.99, strieborná metalíza
pysta
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob 20. pro 2008, 18:11
Bydliště: Slowakia-Šaľa
Vůz: XSARA Brake exclusive 1,9TD, r.v.99

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod Marek » pát 5. úno 2010, 20:59

Zajímalo by mne, co by dělala BSI. TD motor nemá řídící jednotku.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod Cvrček » pát 5. úno 2010, 21:27

Co by dělalo,brečelo by,že v autě není motor. Čekal jsem,jestli se někdo na toto nezeptá. :D
Můj názor je,že je to od základu blbost,protože DW8B a XUD9TE má jistě trochu jinou i elektroinstalaci. Pokud by se nahrazoval neřízený 1,9D (XUD9A) za 1,9TD,tak by to takový problém nemusel být. Ale to by byl problém u X1. Výměna motoru u X2 za jiný typ mi přijde nereálná,zvlášť když určitá data zpracovává BSI.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod viliam34 » čtv 27. kvě 2010, 18:52

No auto už mám dávno hotové.
jazdí celkom v poriadku. Problém s elektrikou bol ale šikovný elektrikár si s tým poradil.
Menené bolo:
- motor 1,9TD
- prevodovka
- výfukové potrubie
- elektrické káble (koncovky sa prisposobili)
A čo sa týka výkonu to sa samozrejme nedá porovnať s 1,9D. Teraz v teplých dňoch sa mi prehrieva ale vyriešim to väčším chladičom :-)
Xsara II 1.9D 51kW 2001
viliam34
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17. pro 2007, 15:20
Bydliště: Slovensko - Trnava

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod mio » čtv 27. kvě 2010, 20:26

Ten chladič jsi měl vyměnit za větší současně s výměnou motoru.Hlavně na 1.9 TD často praskají hlavy právě vlivem nedostatečného chlazení (ko termostat a hlavně vysokou zátěží motoru a následně špatným dochlazováním po jízdě). Jak jsi vyřešil chlazení intercooleru , dal jsi polstrování kapoty z jedničky ??
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: výmena motora 1.9 za 1.9 TD

Příspěvekod viliam34 » stř 2. čer 2010, 19:32

Ano chladenie intercooleru je z jedničky. teraz si zhanam chladic na TD motor. zatial som si vybral termostat.
Xsara II 1.9D 51kW 2001
viliam34
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17. pro 2007, 15:20
Bydliště: Slovensko - Trnava


Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron