KOTOUČE

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

KOTOUČE

Příspěvekod šíma » sob 12. pro 2009, 13:52

Kolegáčkové Xsaromilové, budu měnit kotouče a na aukru se nabízejí Protechnic, nebo Jurid oboje za 1000 Kč za pár a destičky s konektorem Breck, Jurid, nebo Valeo za 600 - 700 Kč za dva páry. Jsou prosím s těmito značkami nějaké zkušenosti? Díky.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: KOTOUČE

Příspěvekod mio » sob 12. pro 2009, 20:27

Určitě bych radši koupil dražší (značkové) a dokonce i drážkované o kterých taky uvažuji možná i vrtané.Hlavně když je to na break.Pak když jedeš na dovolenou "narvanej až po skla :D " a šlápneš ve vyšší rychlosti nečekaně na brzdu tak docela vadnou.Na brzdách a na pneu se určitě nevyplatí šetřit!!! Ty levnější se docela vlní (zkušenost s octavie) osvědčené mám brembo,desky ferodo ,textar,roadhouse ,valeo je taky gut.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Cvrček » sob 12. pro 2009, 21:08

Ještě bych tě upozornil na to,aby jsi si u brzd nejdřív zjistil,co přesně máš. Mě se stalo,že jsem si podle typu v Eliťáckým katalogu našel co potřebuju za destičky.Tytéž mi vyšli i v Kelly. Kamarád je sehnal a když jsme je šli měnit,tak nastal problém. Ony byly jaksi malý. Takže jsem to zkusil na druhý pokus podle VINu a ouha. Mám velký brzdy,který se dávali na Berlinga (Partnery) a u Xsar k 2,0HDi 80kW.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Jarda Kadlec » sob 12. pro 2009, 21:12

Podobná zkušenost jako Cvrček,jinak na brzdách bych taky moc nešetřil.Já sem tam flaknul Feroda a zatím v pohodě.Před tím sem tuhle značku používal také a spokojenost.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Kvido » ned 13. pro 2009, 1:54

Zkušenosti s nimi nemám,také si raději na brzdách připlatím,ale Breck i Jurid jsou známé firmy jen né u nás,Jurid je německá značka a mám pocit ,že Breck patří Monroeumu. Valeo je Francouzská firma,ale od nich je to někdy loterie. Za ty peníze bych to zkusil. Pokud nejsi žádný divočák na silnicích ,tak by to mělo stačit a pořád lepší nové levnější než lískanice skřípající.
Jen si dej opravdu pozor na typ,taký mám mít desky s čidlem,ale čidlo nemám kam zapojit,tak ho musím ucvaknout.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: KOTOUČE

Příspěvekod šíma » ned 13. pro 2009, 13:19

Já mám průměr kotoučů cca 270 mm (tloušťka 20 mm), to je zřejmě standard. Předpokládám, že konektor je kvůli signalizaci opotřebení a to bych v autě měl mít.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Cvrček » ned 13. pro 2009, 14:13

Měli by to být 266mm.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Jarda Kadlec » ned 13. pro 2009, 15:08

Drátek od čidla sem taky odštípal,nebylo kam ho zapojit.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Dutch » ned 13. pro 2009, 17:39

Taky doporučuju drážkovaný a jako odstrašující případ bych uvedl své zkušenosti :
Mám Breaka s automatem, kde se moc brzdit motorem nedá a loni při cestě do itálie přes Alpy, kdy jsem si myslel, že asi smrdí brzdy tomu novýmu BMW před náma a pak jsem šlapal před křižovatkou do měka a ono nic......tak to bylo docel dost hnusný, ještě když si vzadu vezete dítě. Ještě, že tam byla taková odbočka doleva, jinak bych to narval do toho BMW. Po zastavení už se začlo z brzd kouřit...... Kdo zná serpentýny u Jáchymova, tak tam jsem zažil něco podobnýho, ale už jsem s tim počítal, tak jsem preventivně brzy zastavil.
Myslim, že mám kotouče origo, ale destičky měnil ještě předchozí majitel. Na to domácím ježdění s brzdama žádnej problém nemám, takže to nebudu řešit. Jen je třeba s tim počítat.
Každopádně drážkovaný kotouče by na tohle měly být lepší.
Xsara Break r.v.98 1.8i Automat :-) - bejvávalo, teď C5
Uživatelský avatar
Dutch
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 257
Registrován: čtv 12. říj 2006, 21:10
Bydliště: Plzeň

Re: KOTOUČE

Příspěvekod felix » ned 13. pro 2009, 19:22

Jezdím už téměř deset let do jednoho supr servisu, dělá jen Peugeot-Citroen, a ten používá výhradně brzdy BENDIX které sem vždy u něho koupil a naprostá spokojenost- jsou sice krapet dražší ale oplatí se- dlouhá životnost, dobrý učinek, nevlní se, nevadnou..., ještě mimo nich doporučuje ATE, ale s těmy skušenost nemám ale vím že ten chlap nikdy nic špatnýho do auta nedal.
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Kvido » ned 13. pro 2009, 20:02

Na Xsaru kde jsou vzadu kotouče se jako origo do systému Lucas dávaly Bendixy,takže šmejdy to být nemůžou. I já tam opět dal do zadu sadu Bendix.
Ale nezatracujte tady brzdy a kotouče Jurid jen proto,že se na Aukru nebo někde jinde našly za dobrou cenu. Není to žádný levný čínský šmejd,který se hned zvlní. A určitě bych je dal spíš než nějaké přetočené potvory i já je měl stočené a v Chorvatsku jsem brzdíval v horách i očima.
Už se tu budu opakovat ,ale nedám prozatím dopustit na ATE Power disk,mám za to že jsem jeden z prvních tady kdo si je pořídil tehdy ještě za hnusný peníz. Mám je do dnes a nalítáno mají cca 50 tisíc a minimálně deset ještě dají,nikdy jsem nazažil ,že by pískaly nebo se nadmerně přehřívaly,jejich dražky totiž odvádějí plyn který vzniká při tření a přispívá ke zahřívání kotouču,dle výrobce vydrží o 100°C více než obyčejné a to mohu řict,že nemám problém se do brzd pořádně opřít,proto bych volil opět tuto značku.
Šímo je to všechno o penězích,koupíš protektor ,ale za rok budeš kupovat další,já koupím Michelin Energy a mám je klidně na pět let a to ještě můžu gumovat. Bylo tu řečeno,že na pneu a brzdách se šetřit nemá,plně stím souhlasím,ale když vidím káru kde skřípou brzdy ,tak říkám ,že to je ten který na tom šetří,ale Jurid není žádný nováček ve výrobě brzd,nebál bych se toho,ačkoliv jsem je nikdy neměl.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: KOTOUČE

Příspěvekod šíma » ned 13. pro 2009, 20:44

Objednal jsem kotouče i destičky Jurid a uvidíme. Já totiž skoro nebrzdím, je to spíš kvůli manželce... Opravdu, když jsem měl služební Oktávku, tak na 60 000 km kontrole kroutil mechanik hlavou, že mám destičky sjeté jen do poloviny narozdíl od jiných kolegů, kteří této kontroly ani s první sadou destiček nedožili.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Hubi » pon 14. pro 2009, 12:15

Tak to máš šímo recht, zcela určitě u životnosti dílů záleží nejen na kvalitě výroby a materiálu, ale také na stylu jízdy řidiče. To mi musí dát každý za pravdu. Jsem člověk, který si své auto híčká a nijak nedrtí. Jsem také zastáncem názoru, že by se na těchto věcech nemělo šetřit, avšak každý řidič nemá na auto stejné požadavky. Někdo najezdí za rok 1 000 a někdo 50 000 kilometrů. Někdo jezdí převážně po rovinách a brzdy potřebuje svátečně, někdo jezdí kopce, někdo v klídku a jiný zase lítá sportovněji. Já osobně volím díly zlaté střední cesty. Nejsem člověk který vydělává hromady peněz a jak jsem již psal, nekladu na své auto takové jízdní nároky.
Obrázek
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Uživatelský avatar
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1481
Registrován: úte 3. úno 2009, 16:08
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: KOTOUČE

Příspěvekod felix » pon 14. pro 2009, 18:35

S tím stylem jízdy a terénem je to určitě pravda, jen pro zajímavost máme s otcem firemní P.307HDI kombi, máme ho od nova, najeto 117 000, přední kotouče a destičky stále púvodní, zadní měněny při 90 000km, máme menší zámečnickou firmu a taháme s ním někdy dosti těžký věci, takže zadek dostává víc na prdel, a jinak se pohybujeme v podhúří Jeseníkú, takže ta životnost jednotlivých dílú je opravdu hodně závislá na stylu jízdy a celkovému chování k autu.
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: KOTOUČE

Příspěvekod robo27 » stř 16. pro 2009, 22:21

Mám dobré skúsenosti s BOSCH - za 1900Kč v normálnom kamennom obchode 2ks odvetrávaných kotúčov + sada platničiek, zatiaľ najazdené od výmeny cca 2000km bez pozorovania neakej negatívnej zmeny. Podľa mňa na bežné jazdenie úplne vpohode....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron