od Jendadasov » čtv 9. dub 2009, 6:23
Zdravím!
Tak jak tady píšete, tak jsem řešil u svojí nově koupené sáry padlý zadek, k tomu mi občas hvízdalo pravé kolo o plastový podběh ( ne zezhora ale z boku) Bylo mi to divné, tak jsem se pustil do opravy, s tím že ji přesadím na tisícihranu a auto zvednu. Horší práci jsem ještě nikdy neviděl a nikdo mě nedonutí v životě to dělat dobrovolně znova!!! Dělal jsem to od 16:00 , když jsem přijel z práce, do půlnoci. Po té co se mi podařilo sundat středovou torzku na značně zarezlém tisícihranu, tak jsem si říkal super mám vyhráno! Ani náhodou jsem nečekal že to bylo to nejmenší z celé opravy. Když jsem asi po půl hodině bádání zjistil princip jak to vlastně drží pohromadě ( systém excentrické podložky přišroubované na konci torzky apod.)dal jsem se do pokračování. Na řidičově straně se vše jevilo bez vůle a v pořádku. Takže jsem jenom sundal tlumič,sklepal rameno z torzky ( asi za půl hod) a opatrně je o zoubek přesadil. Ale na druhé straně jsem narazil velmi tvrdě, nejen že tlumič nešel zaboha dolů ze šoubu,ale s torzkou to bylo ještě horší, zaboha nešla a nešla, takže jsem zkoušel mlátit přímo do torzky v díře aby povolila, pak jsem zkoušel stahovák na kulové čepy, kterým jsem ji ještě k tomu roznýtoval, takže už jsem byl v koncích, nakonec spásná myšlenka zachánila situaci, tyč jsem povolil na druhé straně a asi po hodině mlácení palicí do ramene ležíc pod autem to konečně povolilo sice jsem měl rameno i s tyčí ale hlavně že bylo venku. Zjistil jsem že "dření" podběhu způsobilo vadné ložisko, ale to nebylo vadné, nýbrž vůbec neexistovalo, protože to černé bahno se něčemu jako ložisko nepodobalo ani omylem. takže jsem sedl na motorku a hurá 20 km do města pro sadu na výměnu ( 1025 kč ) a zase domů. Na rameni byly od jehliček ze starého ložiska vybroušené díry a kvalita všech ploch byla srovnatelná s trubkou zakopanou 5 let pod zemí, takže jsem všechnu rez vybrousil, vše očistil a řádně namazal. nasadil jsem nová ložiska a k mému údivu vůle neznatelné. takže jsem nápravu složil ( nemluvě o odvrtávání utrženého šroubu na torzce na 2 hodiny.) Po přesazení + výměně jednoho ložiska ( druhé měnil původní majitel) je auto o 3 cm výš a sedí na silnici perfektně a při naložení pochybuji že by torzka praskla. Až se tak stane napíšu,ale pochybuju. Nicméně, pokud to někdo bude chtít zkusit doma, rada pro něj... nejde to? Vem si vetší kladivo! "Francouzská pomsta!" Ale auto jako nové
- Přílohy
-
- Shnilá poloosa - tam někde má být ložisko
- x1.jpg (122.71 KiB) Zobrazeno 17673 krát
Xsara II r.v.2003, 1.6 16V Stříbrný kombi, skoro 300 tisíc km, 4x airbag, palubní PC,4x elektrická okna, dálkový centrál,Pioneer autorádio s funkčním origo ovládáním pod volantem, 8x repro + SUB