od Kleki » pát 3. dub 2015, 11:42
Čo konkrétne by si potreboval vedieť? Najprv staré ložiská a manžetu s plechom von , poriadne vyčistiť nápravnicu (rúru) , drážkovanie na torzných tyčiach a aj v dierach kde sa torzky zasúvajú. Torzky sa dobre čistia oceľovým kartáčom vo flexe a vnútorné drážkovanie ihlovým pilníkom. Potom nové ložiská a manžetu namontovať do nápravy. Pokiaľ vyberieš staré vnútorné ložisko zmeraj si v akej hĺbke bolo zapustené aby si nové namontoval presne tak isto. Dôležité však je , že máš v dobrom stave čap na ramene a nemáš vydreté uloženie ložísk v nápravnici. Inak to celé nemá význam meniť iba ložiská s manžetou. Keď už máš ložiská na svojom mieste aj s manžetami , tak všetko poriadne namazať kvalitnou vazelínou a namontovať čapy s ramenami. Vyskúšať či sa voľne otáčajú v ložiskách. Potom namontovať torzné tyče , ale pozor aby si nezamenil pravú s ľavou (mohli by prasknúť) a aby boli rovnako napružené. Ak chceš tuhšiu nápravu osaď torzné tyče úplne na doraz aby bolo rameno čo najďalej dole. Potom sa horšie montuje tlmič ale keď rameno zdvihneš hydraulickým zdvihákom , tak tam ten tlmič dostaneš. Najlepšie vyskúšať spustiť auto na zem či stojí rovno. Potom zaistiť torzné tyče namontovať stredovú torzku , tej je jedno ako ju namontuješ . Ja ešte po zložení nápravy napatlám vazelínu okolo manžety (používam ťahavú vodeodolnú vazelínu) aby zamedzila dostať sa vode a nečistotám do nápravnice. Potom už len skompletovať brzdy kolesá .
tu máš niečo pre inšpiráciu
https://www.youtube.com/watch?v=SE3HWigBa5k
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)