Tak už mě to taky dostihlo
.Naj. 240 000 (maznice od 130 000 serviska).Měl jsem pravé kolo do A a mělo větší vůli při pohybu do stran.Po demontáži jsem zjistil že byl vyvaklaný čep z uložení ramene a posunutý o 2 cm do nosné roury.Ložiska byla na svém místě a ani nebyla rozpadlá.Pravý čep už měl hladkou prohlubeň skoro po celém obvodu v místě uložení vnějšího ložiska, nepatrnou ale byla tam.Dokonce nebylo vidět ani jedno mírné osazení .Zřejmě důvodem bylo posunutí čepu.Ložiska jsem samozřejmě vyměnil a nahradil pravý čep jiným zdravým (ze zásob
).Na uvolnění čepu i torzních tyčí jsem musel použít autogen (mírný plamen) ,prostě ne a ne ven ,až po nahřátí zadního domečku vše povolilo.Všude bylo dostatek vazelíny a nikde žádná rez , tedy abych měl čisté svědomí na levém čepu vnitřního ložiska byl nepatrný náznak rzi.Asi tak 8 mm elipsa ,šlo to odstranit jemným smirkem,bez náznaku poškození.Na pravou stranu jsem použil ložisko skf a na druhou nadella bohužel (ze zásob).Skf super ale nadella je absolutní sr..ka. Měkké a nepřesné působí dojmem že je z papíru.Uvnitř ložiska jsem postrádal postranní gumičky (miniaturní gufera) které na skf byla.NEBRAT !!.Celé mě to zabralo cca 6 hodin (nedělal jsem to poprvé),takže za den to zvládne každý kdo má přístup k autogenu popř. hořáku a palici .Celou nápravu jsem vyjmul ven,po předchozích zkušenostech a dělal vše mimo vůz.Kolega pomáhal při demontáži a zpětné montáži nápravy na vůz .Bubny i trubičky zůstaly na svém místě.Odmontoval jsem od vozidla lanka r. brzdy konektory ABS nad nápravou a dvě brzdové trubičky .První byla levá přední na zátěžáku a druhá nad ní ,spojka trubičky Klíč 13/11 (na podlaze kufru).Potom samozřejmě trubičky z brzd. válečků ,abych mohl rameno vytáhnout. Žádné speciální nářadí , jen dva pojízdné hydraulické hevery.Náklady : čas ,ložisko skf 1000 kč , nadella asi 500 kč ,2 ks brzd. kapaliny dot 4 200 kč. Fotky jsem nedělal protože mě nebaví vkládat přes ovoce .Jestli se chcete někdo na něco zeptat klidně přes sz.....