empík píše:vyjadril k nameraným údajom na geometrii.
Ahoj, abych měl lepší představu, převedl jsem si úhly na odchylku na ráfku (1° je přibližně 6,5mm). Proto nepřesnosti v desetinách stupně nepokládám za důležité, zejména u tak měkkého auta, jako je Xsara.
Na geometrii se dívám velice pragmaticky - pokládám za důležité, jestli auto sedí na silnici, má symetrické chování při zatáčení vpravo a vlevo a nesjíždí se pneumatiky. Na stabilitu má z hlediska podvozku velký vliv jeho tvrdost a vůle, když občas jedu v práci necelý rok starou Fabií, cítím v zatáčce i velmi malý pohyb volantu, který v Xsaře není znatelný. Ovšem stejně tak cítím i malé nerovnosti, které Xsara "žehlí" jako kdyby byla podstatně větší. Mám jedničkovou Xsaru, která má pneu 185/65/R14 a je celkově dost měkká. Také mám na přední nápravě kromě tlumičů, spodních kulových čepů a kostí vše původní. Zadní nápravu mám po repasi před 3 roky, před repasí jsem měl sbíhavost nebo rozbíhavost, už nevím, kolem 1,3°(8mm). Na průjezd zatáček to nemělo vliv. Letos se mi zdá, že mám měkčí nebo volné zadní silentbloky a při prudkém nájezdu do zatáčky se auto vzadu trochu posune do strany, jako by šlo do přetáčivého smyku, ale do smyku nejde a nadále drží stopu. Tím chci říct, že je zbytečná superpřesná náprava, když je zavěšená na gumě.