od jar » ned 26. úno 2012, 16:15
Zdravím, také mi píská. Když se povede ho vyndat, stačí ho opravdu jen prostříknout a už pískat nebude? V jednom nejmenovaném zpřáteleném fóru jsem našel toto:
Popis demontáže:
- odkrytovat spodní část středového panelu, spodní díl krytu volantu, spodní díl palubky pod volantem vč. deklu nad pedály
- zdemontovat plechovou vzpěru mezi podlahou a plechovou kostrou středového panelu
- zdemontovat plynový pedál - pozor na šrouby či klíče, aby nepropadly mezerou mezi podlahou pod středovým panelem a dílem podlahy pod pedály, jako se to stalo mě - mezi vlastní podlahou a podvozkem je totiž zřejmě v celé ploše mezera, ze které se nic, co do ní spadne, už nevyndá
- odpojit konektory ventilátoru, jsou 2, ten spodní jde dobře (je na něj vidět) u toho horního jsem hřebíkem musel stisknout pojistku uprostřed konektoru, protože při jejím mačkání na konci konektoru se mě jej nepodařilo uvolnit (tady už se jedná skoro o artistický výkon, vzhledem k tomu, jak je u toho člověk zkroucenej)
- povolit pojistný šroub na přírubě ventilátoru
- pootočením ventilátoru po směru hodinových ručiček jej uvolnit s úchytů na přírubě
- ventilátor vyndat prostorem uvolněným demontáží plynového pedálu a vzpěry na světlo boží - tento úkon je ten "ježek v kleci" - je třeba si pomoci přihnutím plechu vyčuhujícím z pod středového panelu nebo ještě před vyndáním ventilátoru z pod palubky povolit šroubek u středu ventilátoru a pokusit se ho rozdělit na 2 části (elektromotor s vrtulí a čelní kryt), vyndavaly by se pak 2 menší kusy, což by bylo určitě jednodušší - nevím ale, zda je toto proveditelné, já na tuto možnost přišel až když jsem ho měl venku a využil jsem jí až při zpětné montáži
Toť vše. Pokud se do toho pustíš, přeji pevné nervy.
Popis je přesnej,ale jde to i bez toho pedálu a panelu pod volantem..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jo jo,tady popis kolegy je naprosto presnej,uplně stejně jsem to dělal asi pred půl rokem,chce to v klidu a pokud se nedaří,hned auto nerozmlátit Akorát jsem to dělal,aniž bych demontoval plynovej pedál.Už jsem ho vyndaval tolikrát,že nyní mi demontáž trvá kolem 5 minut..Ale nevím,jestli nemáš stejnou závadu jako já.Ventilátor mi občas začne hvízdat a začne pomaleji točit,už jsem vyměnil dva kusy včetně regulace a píská to pořád,vůbec nevím,čím to může bejt.Kdyby měl někdo nějakou užitečnou radu,byl bych vděčnej..
Už je to tady probíraný hodněkrát.Bud to dělá regulátor nebo ovládací panel.Ale ve většině případů to je regulace.Zkus si vyndat motor s regulací ven i s kabelama a pusť to venku.Jakmile to začne hvízdat,ventilátor ztratí výkon,točí se míň a hvízdá.Většinou v regulaci odejdou tranzistory..Tady máš foto,dělal jsem to už několik aut a pokaždý to bylo to samé,regulace.
Xsara Picasso 1,6HDi 80kW 2005
Bejvalka Xantia break 1,9TD 1996