Narazil jsem na stejný problém zde:
http://www.neptun-harfa.cz/Diskusni-forum-LPG/3311.html , je to dotaz č. 793 a odpověď 794. Odkaz nebude časem použitelný, proto vkládám citaci textu odpovědi:
"Ivan Vodička (technik Neptun Harfa) 03.07.12 12:18
Dobrý den pane Kočiš,
V minulosti se při schvalování individuálních přestaveb skutečně uplatňovala tzv. „Metodika pro provádění individuálních přestaveb“, kde byl tento rozměr udáván (týkalo se to obecně nádrží, nikoli jen toroidních). Když přišly na trh Felicie MPI a toroidní nádrže (rok cca 1999), přestal se tento předpis uplatňovat, neboť se jednalo o „Hromadné schválení typu přestavby“, kde bylo umístění nádrže v prostoru rezervního kola schváleno bez ohledu na vzdálenost od obrysu vozidla. Od těch dob se nádrže takto montují do všech typů „Hromadných přestaveb“.
V současnosti se u nás prodává mnoho typů vozidel s „originální zástavbou LPG“ přímo od výrobce či od prodejce (např. Hyundai, Škoda Octavia Tour, Citigo, různé modely Fiatů a další), a ani tyto vozy nesplňují tuto vzdálenost. Minulý týden jsme zde měli Audi A3 dovezené z Itálie s originál LPG systémem a označením Audi, a ani tam nádrž nesplňovala 30cm od obrysu. Současné nově celoevropsky zaváděné normy R-115 také umožňují montáž nádrže bez ohledu na vzdálenost od obrysu vozu. Proto jsem přesvědčen, že je to již přežitý předpis, byť je možné, že jej ještě nikdo nezrušil.
S pozdravem Ivan Vodička"