Na žádost jednoho z xsamarádů tedy napíšu nějaké postřehy z dosavadního užívání C5 .
Prvně něco málo všeobecně o C5:
http://www.c5club.cz/clanky/vseobecne-informace-o-c5/strucny-pruvodce-c5-1-dilhttp://www.c5club.cz/clanky/vseobecne-informace-o-c5/karoserie-a-modely/karoserieVše možné o C5 zde:
http://www.c5club.cz/Nějaké testy a články:
http://magazin.auto.cz/ojete/citroen-c5-2000-2007-pohodli-na-patou.htmlhttp://magazin.auto.cz/testy/citron-c5-break-2-0-hdi-bva-konec-nerovnosti-v-cr.htmlhttp://magazin.auto.cz/testy/citroen-c5-break-2-2-hdi-16-v.htmlhttp://magazin.auto.cz/testy/citron-c5-3-0-v6-fantomas-by-ujel.htmlhttp://magazin.auto.cz/testy/citroen-c5-break-2-0-hdi-mistopis-11-2001.htmlPo prodeji mé Xsarky jsem nějaký čas byl nucen užívat jedno značně nespolehlivé vozidlo nejmenované značky
, a ohlížel se po nějaké novější Xsarce . Nakonec po dohodě s drahou polovičkou , která se rozhodla prodat i ono problémové poloauto , jsme se rozhodli pro C4 . Denně jsme však chodili kolem jedné C5 ( hatcback ) , tak jsem nadhodil že ta by se mi líbila víc . Drahá polovička přiznala , k mé velké radosti , že i jí se C5 líbí víc . Takže jsem se ohlížel po nějaké C5 . Jen jsme se nedohodli na karoserii . Já chtěl Break , ona hatcback . Měl jsem jasno že to bude diesel , a to buď 1.6 HDi , nebo 2.0 HDi , podle toho jakej ročník se podaří najít .
Nakonec to dopadlo takhle :
C5 Break , 2.0 HDi - 80 kW , r.v.2004 , najeto 136 000 km
dovoz z Belgie , nebouraný , včetně servisky , veškerá servisní dokumentace , originální návody a vše co dostaneke k autu když ho kupujete nový , zkrátka tak jak to má bejt , když máte auto od prvního majitele .
Hned jak jsem ji viděl tak mezi náma přeskočila jiskra a byla to láska na první pohled . V plamínek se jiskra rozhořela po tom co mě bylo umožněno se s ní projet .
Výbava - vzhledem k tomu že C5 nebyli žádný holátka , tak to má snad vše . Mimo jiné 8 airbagů , dvouzónová aut. klima , couvací senzory , el. sklápěný zrcátka , vnitřní zrcátko samozatmavovací , vysunovací přepážka mezi zavazadlovým prostorem a sedadly , tempomat , palubní telefon , aut. nastavení zrcátka při zařazení zpátečky , dálkový zavírání okýnek , pal. počítač , integrovaná navigace ( ta bohužel neumí češtinu , ale není problém ji tam dát . A zatím jsou v ní jen nahraný mapy států Beneluxu - tam kde se pohybovala ) , klimatizovaná přihrádka ...
Jak jsem zjistil tak první kousky C5 , tedy z let 2000-2001 , měli občas problém s elektronikou . Dětské nemoci však soudruzi ve Francii vychytali a jedničková řada z posledních let před faceliftem už byla bezproblémová . Moje je jedna z posledních jedničkových co se vyrobili .
Z dalších různých vychytávek bych zmínil samostatné otevírání okna pátých dveří :
, ovládání výšky podvozku talčítkem z kufru pro snadnější nakládání a vykládání zavazadel - po zavření pátých dveří se samo zvedne nebo sedne do výchozí polohy .
O tom že jízda s Hydroactivem je nesrovnatelně pohodlnější se zmiňovat nemusím . Navíc umožňuje zvýšení podvozku při jízdě po horších cestách ( lesní , polní ) , nebo v zimě při parkování pro projetí zhrunýho sněhu před parkovacím místem ... ( teď mě napadá v souvislosti se záplavama i pro přejezd zaplavené silnice ) ... Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší polohou je 160 mm . Samozřejmostí je regulace výšky podle toho kolik naložíte do kufru . Nedávno jsem nakládal dlaždice ( betonové ) a po naložení do kufru , auto sedlo na zadek , po zavření dveří se pak přizvedlo do normální polohy . Zkrátka nepoznáte jestli je kufr prázdnej nebo plně naloženej .
A že se do něj vleze:
Když potřebuje ten deštník co je za síťkou , tak na na něj nedošáhnu , musím vlézt do kufru .
... myslím že má nějakých 560 litrů ( přesně nevím ). K možnosti vyspání se vzadu jsem již jinde psal že po sklopení zadního sedáku k přednímu opěradlu a položení zadního opěradla vznikne rovná plocha cca 180 cm . Jednoduchým vyjmutím zadního sedáku přidáte další centimetry na délku , a pak se dá ještě samozřejmě přední sedačka posunout úplně dopředu . Ta podložka v kufru je oboustraná , ta černá strana , co je na fotce je pogumovaná , kvůli snadnějšímu očištění když je zasviněná , z druhé strany je stejně čalouněná jak boky zav. prostoru , třeba aby to nestudilo když tam budete spát
Co se pohoných jednotek týče , já měl celkem jasno při výběru . A úplně jasno jsem měl po přečtení jednoho staršího čísla Světu motorů kde se psalo :
"Dobré vznětové pohonné jednotky představují agregáty 2.0 HDI / 80 kW a 2.2 HDI / 98 kW . Z agregátů po modernizaci je to 2.0 HDI / 100kW . Naopak dejte pozor na poruchový motor 1.6 HDI , který zlobí vstřikovače , turbo , EGR ventil či únik oleje . Zážehové pohonné jednotky jsou přirozeně méně ekonomické . Motor o objemu 1,8 litru ( 85 kW ) nemusí každému vyhovovat po výkonové stránce , a tak je lepší volbou silnější dvoulitr disponující 100 nebo 103 kilowatty . Třílitrový šestiválec sice vůz dokáže pěkně rozparádit , ale nechá si za to také slušně zaplatit ."Stokilovatových dieselů v době koupě v inzerci moc nebylo , snad dvě by za to stály , ale ty byli s automatem ... a já potřebuju
Takže jsem skončil u 2.0 HDI / 80 kW . Motor shodnej s tím co známe s Xsarek . Pravda , na tak velký a těžký auto se to může zdát málo výkonu , ale z divočení na silnici jsem už vyrostl , a radši budu v cíli cesty o nějakou minutu pozděj než skončit v márnici . Po těch pár tisíci kilometrech jsem ještě nepocítil že by motor výkonově neodpovídal mým potřebám . Kdo má více závodnické ambice , může sáhnout po zážehovým třílitrovým šestiválci . A aby jeho žíznivost nepocítila peněženka , je možno přestavět na LPG , za nějakých 34 000 Kč .
Spotřeba se pohybuje kolem 6 litrů , za tu krátkou dobu jsem měl nejmenší 5,7 , nejvíce 6,2 .
Palubní počítač trochu kecá ( cca o 0,6 - 0,8 víc ) , a jak jsem zjistil , zhruba stejnou odchylku má i Cvrček na PC u Piccasa .
Přední mlhovky jsou integrovaný do předních světel , asi podobně jak u X2 . Tam nevím jak to je , ale u C5 je parabola na tlumený světla s žárovkou H7 , a druhá parabola je společná pro dálkový a mlhovky osazená H4kou . Z toho plyne že nelze jet s předníma mlhovkama a dálkovýma současně .
Oproti Xsarce je hodně citlivej dešťovej senzor , stírá zbytečně moc často . Na Xsarce byl "nastavenej" líp . Dost citlivý jsou taky ovládací tlačítka el. stahování okýnek . Nejsou to ty "kolíbky" jak u Xsarky , který se mi zdají povedenější . Ale je to asi o zvyku .
Na podlaze u zadních sedadel chybí "tunel" , takže podlaha je rovná .
Přední stěrače lze odklopit ( výměna stíracích lišt ) jen v tzv. servisní poloze - Vypne se zapalování , zapnete stěrače , ty vyjedou do horní polohy , kdy je lze odklopit . Po zapnutí zapalování opět sjedou dolů .
Co se týká nějakých nedostatků a slabých míst , tak jsem ( musím to zaklepat ) , zatím nic nenašel . Až na problémek s plastovou lištou nad SPZ co je v ní ovládání otevírání pátých dveří a osvětlení SPZ . Je to problém všech jedničkových C5 , kvůli kterýmu je svolávali do servisů . Ta lišta je moc natěsno na kastli , a jak ten plast vibruje , tak klepe do kastle , a to až tak že na několika místech se odře na kastli lak , a to až na plech . Na kdejaké C5 jsou v těch místech puchýřky , a to i na hodně mladých ročnících . Při svolávačce lištu sundávali , opravovali lak a lištu podkládali cca milimetrovými gumovými podložkami . Já to tam měl taky ( lištu jsem sundal , očistil , stříkl hliníkozinkovým sprejem , nainstaloval gumové podložky ) , jeden puchejřek i vylejzal zpod lišty .
Zatím maximální spokojenost , a jak bych řekl "byl to dobrej kauf
" Doufám že to budu moct říct i s odstupem času a spokjenost bude minimálně taková jak s Xsarkou .
To je zatím asi vše co bych napsal , časem budu doplňovat . Více foto v galeriích :
http://mp37.galerie.cz/4571586-citroen-c5-2-0-hdihttp://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=52&t=6853