Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.
Napsal: úte 25. kvě 2010, 21:00
Dne 10.1.2009 bylo díky protijedoucímu řidiči rozhodnuto, že budu měnit vozový pakr. Zajel jsem tedy za známým, který se zabývá dovozem aut z Francie a domluvili jsme se co by asi tak mohl přivést. Rozhodoval jsem se mezi dvojkovou Sárou, C4(ta mi ale nebyla doporučena, protože jsem si dal strop do 200 000,-), C5(prý zbytečně velký a těžký, preferoval jsem spíš benzín), spíš méně jsem uvažoval o Picassu, P307, P406(sehnat solidní vůz s rozumnými km skoro prý nemožné), renault megane combi, scenic a laguna. Renclíky mi nebyli doporučeny. Konečná volba tedy padla na výše zmíněný model od koncernového partnera Peugeotu.
Jedná se tedy o Peugeot 307 SW 1.6 16v. Vznikl v listopadu 2002 a do doby než jsem ho koupil najel 66 000km. Dovezen byl jako lehce havarovaný a snadno opravitelný. Sám jsem ho viděl jak vypadal před opravou a nejednalo se nejspíš o velkou nehodu.
Šelmička ( jak sem tam tituliji své nynější vozidlo) má celkem standartní výbavu. ABS, 6x airbag, dálkové centrální zamykání, el. pření okna, el, zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, prostě takovou normální a dostačující výbavu. Občas mi tedy chybí tempomat, ale zase na druhou stranu toho po dálnici nenajedu tolik, abych ho musel mít.
Co se týče techniky, tak podvozková platforma je jiná než byla na Xsaře. Přední náprava je ještě podobná, uložení se vzpěrami McPherson, zadní je ale jiný. Jedná se o nápravu s vlečnými ramenami, spojenými torzně podajnou příčkou. Tlumení a pérování je zde ale řešono tlumiči a pružinami, nikoli torzní tyčí. Stejný podvozek je použit i na C4. Motorovová jednotka, 1.6 16v, základem vychází z 8v 1.6, která se ukázala i v Xsaře. Je zde jen použita 16v hlava. Blok, litinový, by měl být zcela stejný. Převodovka je pěti stupňová. Spojka je zde ovladaná hydraulicky. Elktronika je řízena, jako ve většíně dvojkových Xsar, jednotkou BSI.
Ohledně prostornosti musím říct, že šelmička je prostornější. Je to dáno taky rokem vzniku. S každou generací je normální zvětšení rozměrů. Každopádně Sára byla liftback a šelmička je sedmimístné kombi. U verze SW je normální, že druhí řada sedadel se skládá ze tří samostatných sedaček, která je možné jednotlivě posouvat a nastavovat sklon opěradla. Posouváním jde samozřejmě zvětšit kufr. Sedadla jsou lehce vyndat. Třetí řada sedadel, dodávala se za příplatek a já jí nemám, je pouze nouzová nebo pro menší děti. Moc místa na nohy není a delší cestu si nedokážu představit. Kufr v této chvíli je pouze na dvě tašky. V sedmimístném uspořádání tedy příjdou vhod standartně montované podelné nosníky. Rakev pobere zavazadla. Ikdyž v případě osazení 7 osobami o hmotnosti 75kg na zavazadla nezbyde rezerva v užitečné hmotnosti. Když jsme u hmotností, pohotovostní hmotnost je 1399kg a užitečná 524kg. Pokud naložíme auto do plných, bude mít co dělat i motor. Sice 80kW není špatný výkon na 1.6 motor, ale při plném zatížení už to není na žádné závodění. Co se týká motoru, tak jsem spokojen. Převážně jezdím sám či ve dvou. Sem tam nějaký nákup či fasování od rodičů. V těchto případech je motor víc než dostačující. V nižších otáčká sice moc nezabírá, ale při dosažení 3500 otáček zabera a stává se z něj pila. Krásně táhne až do zásahu omezovače. Občas se nechám unést a vyženu ručičku otáčkoměru na hodnotu 5000 otáček, ale jen vyjímečně. Při normálním ježdění stačí 4000 otáček. Když jsem ale jednou jel v šesti lidech na veřejné bruslení, dynamika už nebyla nijak závratná. Závodit by se nedalo určitě. Ale ruku na srdce. Kdo by závodil s rodinným kombi?! S motorem jsem tedy spokojen a za naftu bych už neměnil. Samozřejmě by se i líbila menší spotřeba, momentálně jezdím za 7.5 litrů, ale zase je pravda, že jsou tu nižší náklady na údržbu. Třeba jen při výměně oleje ušetřím za jeden litr. HDi chtělo 4,5, tady stačí 3,5litru.
Abych to shrnul, šelmička mi zatím dělá jen radost, ťuk ťuk na dřevo. Momentálně jsem rád, že jí mám. Se Sárou jsem byl ale taky spokojen. Byla konfortnější a taková kompaktnější. Ale šelmička je malinko někde jinde. Lepší materiály, prostornější...
Doufám, že mi ještě nějaký čas bude sloužit....
Odkaz na test: http://magazin.auto.cz/testy/peugeot-30 ... -2002.html
Přikládám nějaké foto:
Jedná se tedy o Peugeot 307 SW 1.6 16v. Vznikl v listopadu 2002 a do doby než jsem ho koupil najel 66 000km. Dovezen byl jako lehce havarovaný a snadno opravitelný. Sám jsem ho viděl jak vypadal před opravou a nejednalo se nejspíš o velkou nehodu.
Šelmička ( jak sem tam tituliji své nynější vozidlo) má celkem standartní výbavu. ABS, 6x airbag, dálkové centrální zamykání, el. pření okna, el, zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, prostě takovou normální a dostačující výbavu. Občas mi tedy chybí tempomat, ale zase na druhou stranu toho po dálnici nenajedu tolik, abych ho musel mít.
Co se týče techniky, tak podvozková platforma je jiná než byla na Xsaře. Přední náprava je ještě podobná, uložení se vzpěrami McPherson, zadní je ale jiný. Jedná se o nápravu s vlečnými ramenami, spojenými torzně podajnou příčkou. Tlumení a pérování je zde ale řešono tlumiči a pružinami, nikoli torzní tyčí. Stejný podvozek je použit i na C4. Motorovová jednotka, 1.6 16v, základem vychází z 8v 1.6, která se ukázala i v Xsaře. Je zde jen použita 16v hlava. Blok, litinový, by měl být zcela stejný. Převodovka je pěti stupňová. Spojka je zde ovladaná hydraulicky. Elktronika je řízena, jako ve většíně dvojkových Xsar, jednotkou BSI.
Ohledně prostornosti musím říct, že šelmička je prostornější. Je to dáno taky rokem vzniku. S každou generací je normální zvětšení rozměrů. Každopádně Sára byla liftback a šelmička je sedmimístné kombi. U verze SW je normální, že druhí řada sedadel se skládá ze tří samostatných sedaček, která je možné jednotlivě posouvat a nastavovat sklon opěradla. Posouváním jde samozřejmě zvětšit kufr. Sedadla jsou lehce vyndat. Třetí řada sedadel, dodávala se za příplatek a já jí nemám, je pouze nouzová nebo pro menší děti. Moc místa na nohy není a delší cestu si nedokážu představit. Kufr v této chvíli je pouze na dvě tašky. V sedmimístném uspořádání tedy příjdou vhod standartně montované podelné nosníky. Rakev pobere zavazadla. Ikdyž v případě osazení 7 osobami o hmotnosti 75kg na zavazadla nezbyde rezerva v užitečné hmotnosti. Když jsme u hmotností, pohotovostní hmotnost je 1399kg a užitečná 524kg. Pokud naložíme auto do plných, bude mít co dělat i motor. Sice 80kW není špatný výkon na 1.6 motor, ale při plném zatížení už to není na žádné závodění. Co se týká motoru, tak jsem spokojen. Převážně jezdím sám či ve dvou. Sem tam nějaký nákup či fasování od rodičů. V těchto případech je motor víc než dostačující. V nižších otáčká sice moc nezabírá, ale při dosažení 3500 otáček zabera a stává se z něj pila. Krásně táhne až do zásahu omezovače. Občas se nechám unést a vyženu ručičku otáčkoměru na hodnotu 5000 otáček, ale jen vyjímečně. Při normálním ježdění stačí 4000 otáček. Když jsem ale jednou jel v šesti lidech na veřejné bruslení, dynamika už nebyla nijak závratná. Závodit by se nedalo určitě. Ale ruku na srdce. Kdo by závodil s rodinným kombi?! S motorem jsem tedy spokojen a za naftu bych už neměnil. Samozřejmě by se i líbila menší spotřeba, momentálně jezdím za 7.5 litrů, ale zase je pravda, že jsou tu nižší náklady na údržbu. Třeba jen při výměně oleje ušetřím za jeden litr. HDi chtělo 4,5, tady stačí 3,5litru.
Abych to shrnul, šelmička mi zatím dělá jen radost, ťuk ťuk na dřevo. Momentálně jsem rád, že jí mám. Se Sárou jsem byl ale taky spokojen. Byla konfortnější a taková kompaktnější. Ale šelmička je malinko někde jinde. Lepší materiály, prostornější...
Doufám, že mi ještě nějaký čas bude sloužit....
Odkaz na test: http://magazin.auto.cz/testy/peugeot-30 ... -2002.html
Přikládám nějaké foto: