od MP » pát 1. dub 2011, 0:19
...po roce užívání
Zítra to bude rok co jsem si C5 vyhlídl na netu a jel se na ní kouknout , a vlastně ji hned koupil , tak bych napsal pár řádků o zkušenostech .
Za ten rok jsem s ní najel bez pár kiláků 30 000 km , s průměrnou spotřebou 5,85 l / 100 km .
Nyní najeto 166 500 km ( při koupi cca 136 000 km - byla po výměně filtrů , oleje ... ) .
Za tu dobu děláno:
150 000 km - komplet rozvody , vzduchový filtr , olej
154 000 km - žhaviče , AKU ( byla původní ) - preventivně před zimou
160 000 km - palivový filtr
164 000 km - vzduchový filtr , olej
164 500 km - preventivní kontrola geometrie ( OK )
166 000 km - pylový filtr
168 600 km - zadní silenbloky předního ramene ( DELPHI ) , tyčky řízení ( MOOG ) , tyčky stabilizátorů ( DELPHI )
...po roce a půl
178 000 km - vzduchový , palivový filtr , olej
...po 23 měsících ( najeto 56 000 km )
192 000 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 24 měsících ( najeto 59 000 km )
195 000 km - tyčky stabilizátorů , spodní svislej čep , přední destičky
...po 29 měsících ( najeto 70 000 km )
206 500 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 31 měsících ( najeto 73 000 km )
209 200 km - žhaviče ( Denso DG-116 ) , spíš preventivně před zimou , než to pak řešit v zimě
... Denso jsou špatný svíčky . Startování bylo nic moc , vyndal jsem je a porovnal s těma co jsem tam měl předtím ... Takže jsem vrátil zpět ty starý a nový Densa leží v garáži .
214 500 km - oba spodní čepy . Začal vrzat jen jeden , ale objednal jsem dva , tak se vymění i ten co byl měněnej nedávno . Použit od Febi
215 300 km - tyčky řízení . Měnili se před 53 000 km , ale už na nich byli vůle . Nyní jsme dali Febi .
...po 36 měsících ( najeto 83 000 km )
219 000 km - tyčky stabilizátorů / Febi /
219 600 km - doplnění klimatizace
...po 37 měsících ( najeto 84 000 km )
220 000 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 41 měsících ( najeto 93 000 km )
229 000 km - zadní brzdový destičky
...po 42 měsících ( najeto 94 000 km )
230 000 km - žhavící svíčky NGK D-Power 24
...po 44 měsících ( najeto 96 700 km )
232 700 km - vzduchový , palivový filtr , olej
...po 53 měsících ( najeto 107 700 km )
243 700 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 60 měsících ( najeto 118 600 km )
254 600 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 60 měsících ( najeto 119 100 km )
255 100 km - komplet rozvody , řemen příslušenství
...po 66 měsících ( najeto 131 600 km )
267 600 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 71 měsících ( najeto 138 300 km )
274 300 km - kotouče a destičky P+Z ( ATE ) , zadní brzdiče , spodní čepy ( FB 11829 ) , čepy řízení ( FB 22020 , 22021 ) , axiální táhla řízení ( FB 19937 ) , tyčky stabilizátorů ( FB 19225 ) , geometrie
...po 74 měsících ( najeto 144 300 km )
280 300 km - vzduchový , palivový filtr , olej , pylový filtr
...po 77 měsících ( najeto 147 000 km )
285 500 km - ložiska ( náboje ) zadních kol
...po 81 měsících ( najeto 153 500 km )
292 000 km - olej , vzduchový filtr
...nějak ze začátku jsem ještě dával gumový dorazy zadní nápravy ( 2 ks , jeden za cca 200 Kč ) , jedna žárovka v osvětlení SPZ , a jedna H7 ( ta už ale jezdila i v Xsaře a FoFo ) .
No a samozřejmě :
- gumový koberečky
- instalace DRL
- 4 ks zimní gumy , 4 ks plecháče z inzerce , a teď 2 ks letní gumy
Jinak bez investic .
Kromě citlivýho dešťovýho senzoru ( zbytečně často stírá ) - už ne , díky Ropemu , který mi přes diag. nastavil menší citlivost , jsem nenašel nic co by mě nějak vadilo nebo co bych vytkl . Zkrátka stejně jako její předchůdce Xsara mi slouží k naprosté spokojenosti . Pravda , 80 kilowatt není nijak oslnivej výkon na tak velkou káru , ale já už jsem se umravnil a jsem klidnej . Ostatně to je na takový pohodový ježdění .
Doufám že jí forma , a mě nadšení ještě dlouho vydrží .
Naposledy upravil
MP dne ned 15. led 2017, 23:43, celkově upraveno 30
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.