No ono to až tak rýchlo nešlo ako sa zdá pretože auto som zháňal už od začiatku augusta a až teraz sa mi konečne podarilo nájsť niečo podľa môjho gusta a hlavne ceny. V ten ďeň , keď sme boli kupovať C5-ku sme najazdili skoro 800km a bola tretia v poradí ktorú sme šli okuknúť. Prvá bola v Opave (vraj top stav) , ktorá bola ako tak v dobrom technickom stave po výmene bŕzd , spojky dokonca aj FAP-u, lenže mala prasknuté čelné sklo nefunkčného parkovacieho asistenta a kopec chýb pri kontrole diagnostikou. To všetko by nebol až taký problém ale po navrhnutí mojej akceptovateľnej ceny chlap nebol ochotný zjednávať, tak sme išli ďalej. Presunuli sme sa do Přerova kde nás navigačka zaviedla do nejakého bazáru pri Renaulte a tam mladá baba nám dala kľúče od auta vraj tiež TOP STAV aby sme si ho prehliadli. Auto z vonku aj interier a motorový priestor naleštené , ale tech. stav žalostný
Zadné dvere hrdzavé , motor po naštartovaní strašne rezonoval nechcel ísť za studena do otáčok a strašne v ňom niečo štrkotalo ako šijací stroj (pravdepodobne hydroštely). Normálne som sa bál , či sa nepokazí už pri skúšobnej jazde. Pri brzdení strašne chvelo volantom , neviem či len hrdzou na kotúčoch od dlhšieho státia vozidla alebo krivými kotúčmi. V inzeráte napísané , že vraj k autu sú dve sady pneumatík , no na aute boli pnematiky s dezénom asi tak 2mm a v kufri auta dva holé disky a dva disky s pneumatikami z ktorých trčali kordy a zjazdené do jednej strany. Takže predpoklad , že geometria na aute je tiež v háji. Po skúšobnej jazde sme sa s kamarátom na seba pozreli , že či to myslia vážne s tým TOP STAV a samozrejme , že som nebol ochotný to auto kúpiť. Baba hneď spustila 30 000kč a určite by pustila aj viac len aby so ho zbavila.
Bol som dosť sklamaný aké črepy sa predávajú a ešte vraj TOP STAV. Mal som ešte jeden kontakt v Bratislave a po predchádzajúcich skúsenostiach som tam ani nechcel ísť , ale , že keď už sme rozbehaní , tak tam zájdeme. S majiteľom sme si dohodli stretnutie na jednej ČS a hneď ako prišiel , tak to bolo úplne iné auto ako tie dve predtým. Samozrejme 6 ročné auto na ktorom som tiež našiel oderky laku , preliačeniny s bežnej prevádzky, ale interier vo veľmi peknom stave , vyzerá , že ani havarované nebolo a v dobrom tech, stave. Pri prehliadke auta som zistil , že majiteľ dával robiť výmenu zadných hydraulických tlmičov a korektora výšky čo mi aj potvrdil a kopec iných vecí čo dal na aute vymeniť. Pri skúšobnej jazde sme zistili , že je utrhnutý silentblok na motore ale to vedel aj on, že už ho aj objednal ale nestihol to dať vymeniť, tak mi ho pribalil do auta. Mal som aj veľmi dobrý pocit pri jednaní s majiteľom , dali sme kávu u ních doma spolu s jeho manželkou , dohodli sme si cenu spísali zmluvy a šťastne sme odcestovali domov.
Tak len dúfam , že bude slúžiť aspoň tak ako XSARKA , ktorá bola zhodou okolností kúpená tiež v BA.