Jak jsem ke Xsaře přišel.

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Re: Jak jsem ke Xsaře přišel.

Příspěvekod Xsara 2003 » pon 7. led 2013, 0:10

Tak já a moje Xsara jak jsem k ní přišel. Psal se rok 2003 a naši hledali nástupce sice prostorného ale dosluhujícího Formana. Tehdy jsem byl ještě malý, ale vzpomínám si, že jsme snad začali u Thalie a přes různé automobilky se koncem října dostali až k Citroenu. Bohužel nejbližší prodejna od nás z Prostějova jsou bud Boskovice a nebo Olomouc. Naši se nakonec nevím proč rozhodli, že se pojedeme podívat do Autosalonu v Boskovicích. Vzpomínám si že když jsme tam přijeli v prodejně byly tři auta modré Berlingo Mulispace vedle něj tehdejší světle modrá C3 a o kousek dál červená Xsara. Upřímně řečeno naši šly tehdy do té C3-ty, ale prodejce jim ukázal tu krásnou novotou vonící Xsaru a po domluvě bylo rozhodnuto že je to právě ona co se stane naším autem. Řekl bych že velkou zásluhu na tom měla i barva Lucifer a klimatizace, ale mě se tehdy strašně moc líbila a líbí se mi dodnes i po těch pomalu deseti letech co ji vlastníme. Je to moc krásné auto a já na něj nedám dopustit už díky tomu jak je komfortní a velice spolehlivá. :jup:
Je to jedna z prvních po poslední modernizaci v roce 2003 motor je známá 1.4 TU3JP ve výbavě X s klimatzací. Mezi neduhy bych zařadil snad jen ten ne moc dobře fungující palivoměr a sem tam problém s problikáváním světel. Postupem času jsem ji samozřejmě vylepšily od chromových krytek na ostřikovačích a dodání originálních mlhovek. Kromě výměny výfuku, brzd a pravidelných servisních kontrol žádný větší zásah nebyl nikdy potřeba. Vždy nás dovezla tam kam měla a věřím že bude sloužit spolehlivě dál. :D
Přílohy
Xsara 2003.jpg
Xsara 2003.jpg (64.52 KiB) Zobrazeno 11581 krát
Uživatelský avatar
Xsara 2003
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob 5. led 2013, 22:00
Bydliště: Prostějov
Vůz: Citroen Xsara 1.4i X Happy 10/2003

Re: Jak jsem ke Xsaře přišel.

Příspěvekod xsaraplus » pon 30. lis 2015, 16:28

V roce 2009 jsem kompletně obměnil vozový park. Místo nových aut jsme si koupil vysněný Citroën XM 2.1 TD a protože se líbil rodičům, tak ještě dvojče pro rodiče. S hydraulikou mám nějaké zkušenosti, takže padlo rozhodnutí pořídit miniaturní zimní auto a chtěl jsem legendu Citroën AX 1.4 D. Tu jsem taky koupil, ale kvůli motoru a jeho shánění se z auta stala uloženka, která přes půlrok stála. A já mezitím potřeboval v zimě jezdit. Tak jsem téhož roku dokoupil za 40 000 Xsaru 1.9 D Coupé. Od té doby věrně slouží v zimním provozu a je to nejbezproblémévější auto, které jsem kdy měl. Najeto už 70 000 km.
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 235
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Jak jsem ke Xsaře přišel.

Příspěvekod sateli » pát 4. pro 2015, 23:55

Tak já jsem hledala jen nějakou malou "nákupní tašku".Říkala jsem si, že když jsem sama a taky v tom sama budu jezdit,tak že mi to bude bohatě stačit.Tož jak jsem tak procházela inzeráty - bazary jsem vynechala,tak jsem narazila na Xsarušku a nějak se do ní zamilovala.Majitelé bydleli jen 7 km daleko, tak jsme se zeťákem a vnukem sedli do jejich auta a jeli ji obhlídnout.Byla jsem rozhodnuta že ji musím mít.Zkrátka velká láska na první pohled.Ani mi nevadilo,že má trochu pochroumané blatníky.Paní majitelka se prý neuměla strefovat do vrat garáže.No a jak jsme si tak povídali kolem auta tak jsme došli k tomu,,že majitel je synem mého kamaráda z dětství.Nakonec mi slevil 7000.Prý budu určitě spokojená.Auto mi půjčili od pátku do pondělí abych si ho vyzkoušela a zajela si k mechanikovi.Řekl ať ji beru.Tak ji mám a jsem tomu ráda.Nakonec jsem ocenila i to že jsem v ní odvezla na dvakrát rohovou kuchyň,složenou ne jen balíky s deskami,jednu jedinou skříňku naložil kamarád do svého auta.I ten roh jsme tam v pohodě naložili a toho dřeva od kamarádky co se do ní vešlo :-).Co víc si přát.Na technické v Mechanice jsem prolezla úplně bez problému.Jasně že tam napsal nějaké blbiny asi aby to nevypadalo blbě že nic nenašel :-).
Už Xsarušku na mě loudil vnuk,prý je pro mě velká,ale nedám ji :-).
Opravy:brzdy,budíky ze šroťáku a nedávno jsem promáčkla čudlík na stahování pravého předního okna.Ten snad taky někde seženu za mrzký peníz.
Na přejezdu ze Slovenska.
Ještě ji chybí Xsara podložky :-(.

malá Xsaruška.jpg
malá Xsaruška.jpg (51.3 KiB) Zobrazeno 11104 krát
Citroen Xsaruška exclusive break 10/1998 1,8 16V stříbrná krasavice.
První auto škoda 105 ještě z tuzexu,naboural syn.Následovalo:favorit- plyn,ford fiesta a forman,ten byl k nezaplacení.Zavařil ho vnuk.
sateli
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 57
Registrován: sob 18. dub 2015, 16:39
Bydliště: Prostějov
Vůz: citroen xsara exclusive break 10/ 1998 1,8 16V

Re:

Příspěvekod CHiP » pát 3. úno 2017, 15:08

CHiP píše:Já jsem brouzdal po internetu a jen tak koukal po nabídkách autobazarů, auto jsem plánoval koupit o něco dýl, poprvé jsem Xsaru pře?el, pak se mi nějak vybavila, je?tě jsem na ní parkrát kouknul, pak si to vytiskl a zase přemý?lel, pak jsem za?el s tím vyti?ténýma obrázkama ke známému do servisu, povídal, ?e naf?áky 1,9 TD jsou obzvá?? povedený a vydr?í, to mě potě?il, jel jsem se pak na ní s ním kouknout a bylo to. Měl jsem auto doma o měsíc dřív ne? jsem chtěl :)
Je to sice Exclusive, ale mám jenom jeden bag, nemám ovládání rádia na volantu ani dřevěný doplňky, ale jinak maximální spokojennost.
Ze začátku jsem měl jenom problém s tím, ?e teplá nestartovala, ře?í to počkat a? zhasne kontrolka bagu, pak chytne v pohodě :)
Za 106tis. jsem jí koupil, litr stálo naplnění klimy, výměna v?ech provozních náplní asi taky litr, nová sada kol 20tis., na podzim se budou měnit kotouče + destičky u brzd + preventivně rozvodák.

Po 10 letech a 9 měsících jsem s Xsarou absolvoval poslední cestu v předposlední den platnosti technické kontroly a to na vrakoviště, kde jsem za auto obdržel směšných 500,- Kč... Do posledního dne auto jezdilo spolehlivě, nikdy jsem nikde nezůstal stát a vždycky jsem dojel. A protože cena nutných oprav výrazně převyšovala cenu podobných Xsar v bazarech, rozhodl jsem se takhle. Kupce co by si auto za 5tis. Kč vzal jsem i měl, ale protože jsem ještě neměl na voze zaplacenou eko daň, tak to nechtěl přepisovat na sebe, takže jsem mu auto neprodal. Nástupce jsem chtěl benzinou C5 kombi s hydropodvozkem. Od motorů 1,6 THP mě všichni odrazovali, takže jsem hledal naftovou. Nebouranou C5 s jasným původem a s jasnou servisní historií jsem nenašel. Což mě doteď stále mrzí. Takže to dopadlo nakonec tak, že jsem loni v listopadu zakoupil Mondeo 2,2 TDCi 147 kW rv 10/2012 a alespoň jako malá cena útěchy pro mě je motor PSA v Mondeu (do C5 se dává stejný) :D V Mondeu je z výroby nezávislé topení na dálkové ovládání a vyhřívané přední sedačky, což si zejména přítelkyně nemůže vynachválit :D Je to fajn přijít ráno na parkoviště, kde všichni okolo oškrabují okna, nasednout do vytopeného auta s rozmrzlými skly, nastartovat a odjet 8)
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Re: Jak jsem ke Xsaře přišel.

Příspěvekod pkadecka » pon 10. kvě 2021, 9:04

Chtěl jsem "náhradní auto", tzn. když to hlavní bude v servisu, tak abych měl čím jezdit. No a xsary se dostaly na cenu aut "poslední míle", tzn. pod 20 tisíc. Je to sice dneska zastaralé auto a už dávno vyšlo z módy, stejně jako kalhoty do zvonu, ale pořád jich dost slouží. Tak jsem natrefil na xsaru, která prostě někomu zbyla, koupili si lepší, větší a novější auto (nějakou oktávku). Otlučená, poškrábaná, ale pojízdná, s rozbitou maskou a cenovkou 12 000,-, to je skoro zadarmo. Po rozvodech, s pár let starým výfukem, a hlavně kastle není vůbec rezavá, to je fascinující, že u auta s věkem 15+ nevidíte kvetoucí blatníky, děravé prahy nebo hrany dveří - a vypadá to, že u xsary je to standard, zatímco např. stejně staré fabie, focusy, mazdy, budete muset po koupi strčit do lakovny.

Dostal jsem k ní nový chladič a lambdu, obojí vyměnil za jeden den, nechal přezout na lepší gumy a mám auto s vynikajícím poměrěm cena/výkon - protože cena je směšná a výkon, no prostě to jezdí a žádnou vážnou závadu to nemá.

Za další odpoledne jsem opravil naklápění světla, takže už by to prošlo i další technickou. Klasika je horší zadní náprava, ale zatím kola nešuchaj o podběhy, tak se s tím dá jezdit. Prosakuje olej z převodovky, takže budu měnit gufera a olejová vana taky vypadá, že by chtěla nové těsnění. Aretaci dveří u řidiče jsem už taky vyměnil, bylo hrozně otravné, že se samy zavíraly.

Je z toho takové "hobby car", protože je na něm co dělat a chlap by přece měl mít v garáži auto, v kterém se bude o víkendu vrtat :mrgreen:
Uživatelský avatar
pkadecka
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon 6. kvě 2013, 10:33
Bydliště: Kostelec nad Labem
Vůz: Citroen Xsara 1.4 (benzín) 2004

Předchozí

Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

cron