To: Citroenik Nechcem ťa od toho odrádzať ale nedá mi nereagovať. Píšeš, že chceš ísť len do výkonu 150 PS ale aj ten výkon je už dosť pre štandardné dvojlitrové HD-íčko na ktorom chceš navýšiť výkon o približne 65%.Neviem koľko máš na ňom nabehané km ale predpoklad je , že 200 a viac tisíc km. Je pekné , že chceš zvýšiť priemer výfuku , domontovať intercooler a zvýšiť tlak turba (mimochodom na 66kW motoroch je len obyčajné turbo bez zmeny geometrie lopatiek) čo je možné len prestavením ventilu na otváranie bypasu výfukových plynov. Za bežných štandardných podmienok a pri pravidelnom servise sú tie motory držiaky (poznám pár kúskov , čo už majú za sebou 450 - 500 tisíc a stále chodia) ale ak navýšiš výkon na tvojích 150 PS tak ten motor už nebude pracovať v takých podmienkach ako pred úpravou a určite sa to podpíše na jeho životnosti. Tým som chcel povedať len to , že zvýšiš si výkon podľa tvojích predstáv a potom sa môže veľmi rýchlo stať , že sa povozíš 10000 km a motor si odkúriš a bude potrebná GO. A to nehovorím o ostatných veciach na aute čo už bolo spomenuté vyššie (spojka, brzdy ,nápravy a pod.) začne sa ti to sypať a budeš z toho nešťastný.
Do nedávna som vlastnil Xsaru s 80kW HDI motorom , auto sa malo u mňa ako v bavlnke (pravidelné výmeny olejov a filtrov a to v skrátených intervaloch po cca 12000km) a auto sa mi za to aj odvďačilo svojou spoľahlivosťou počas 2,5 roka. Bola to verzia break a nikdy som nepociťoval nedostatok výkonu pri predbiehaní alebo v krízových situáciách . Nie som brzda premávky ale ani zase nejaký pretekár.
Ak máš pretekárske sklony , tak asi by si sa mal radšej poobzerať po výkonnejšom aute ktoré je na to prispôsobené (motor , podvozok ,brzdy) než napchať kopec peňazí do 14 rokov starého auta. Alebo ak sa ti XSARA natoľko páči , že si ju chceš ešte ponechať niekoľko rokov, tak si daj zvýšiť výkon len prehratím máp , kde by si mohol z tvojho motora dostať približne 114 k / 84 kW a krútiaci moment 265 Nm , táto úprava vychádza na 324 éčiek a nemá až taký veľký vplyv na životnosť motora ako úprava , ktorú chceš robiť ty. Zvyšné peniaze radšej ivestuj do pravidelných servisov a XSARA sa ti za to určite odvďačí keď sa na nej budeš voziť ešte ďalších pár rokov.
Je to môj názor a pohľad na vec a nemusíš s tým súhlasiť. Neber to v zlom ale radšej si zváž každý krok čo s autom urobíš aby si to potom neľutoval a hlavne neprišiel o kopec peňazí, tie sa dajú investovať aj rozumnejšie.