Jestli váš přední nárazník vypadá nějak takhle
a jestli s tím za mlhy nejste spokojeni,
mohl by se vám hodit tento návod.
Na instalaci mlhových světel je třeba sehnat:
levou páčku pod volant (prováděno na Picassu 1.8 16V, r.v. 2002, čili ten starší typ páček, nikoliv COM2000!)
Cena okolo 1200,-
např. http://www.e-cat.cz/p-103831/citroen/xs ... 819_298820
relé do pojistkové skříňky v motorovém prostoru
(pojistky se kupodivu doplňovat nemusí, alespoň u mě tam byly samy od sebe, takže ani vlastně nevím, které to jsou)
2 světlomety (pravý a levý se nijak neliší)
Cena okolo 800,- za 1 kus
Např. http://www.e-cat.cz/p-62908/citroen/xsa ... 893_414895
2 žárovky H1
levý a pravý držák světlometů
Cena okolo 600,- za 1 kus
Např. http://www.e-cat.cz/p-2029217/citroen/x ... 899_414901
levý a pravý rámeček mlhovky
Cena okolo 900,- za 1 kus
Např. http://www.e-cat.cz/p-2029215/citroen/x ... 899_414901
případně barvu ve spreji, pokud rámečky neseženete v barvě nárazníku
Např. http://www.citroen-bartunek.cz/ a potřebujete znát kód barvy svého laku viewtopic.php?f=58&t=6546&p=66058&hilit=k%C3%B3d#p66058
U metalických barev je to dvousložkové – ještě bezbarvý lak navrch.
Cena okolo 400,- za originál (2x 150 ml laku) nebo kolem 300,- za 260 ml laku neznačkově namíchaného.
Já jsem to všechno kromě žárovek a světlometů pořídila z vraků, což vyjde podstatně levněji
(nárazník s držáky a krycími rámečky 1500,- , páčka 500,- atd.).
Celkové náklady na potřebné součástky v mém případě tedy byly asi 4000,-
Postup:
Prvně se musí odmontovat přední nárazník, popsáno v návodu od Cvrčka viewtopic.php?f=61&t=8091
Teoreticky je to zakresleno zde (ale není nutné nárazník rozebrat až na prvočinitele ):
V praxi to vypadalo takto:
Vyříznou se záslepky (plast je tam ztenčený, takže to jde růčo kutilským nožíkem),
do otvoru se zvenku zasune přelakovaný krycí rámeček (č. 6 na schématu):
Zevnitř se zasune světlomet (nezapomeňte dovnitř umístit žárovku H1) a přišroubuje se držák (č. 7 na schématu).
Mlhovku s držákem a krytkou drží čtyři šrouby T25.
Držák je k nárazníku přidělaný dvěma šrouby. Zespodu to je T15 a z boku T25.
Kabely na připojení mlhových světlometů byly pod nárazníkem kupodivu nachystané (tenký husí krk s modrým konektorem na konci)
– na pravém tu máme cvičně připojený světlomet, levý je ještě uložený v původní poloze.
Když jsou světlomety správně upevněny v nárazníku, připojí se modré konektory a nárazník se nasadí zpátky:
Zároveň se prováděla instalace parkovacích senzorů, a to i předních, proto je na obrázku vedle mlhovky ještě kablík od čidla,
ale to se řeší jinde (viewtopic.php?f=61&t=4944).
Pak se musí sundat kryt pod a nad volantem
(spodní drží na dvou šroubech, vrchní se už jen odcvakne, obrázky s dovolením vypůjčeny od Milajdy22):
A vymění se páčka (odšroubují se dva T10, páčka se povysune nahoru a odpojí se dva konektory):
Volant se zas pěkně zadekluje, no a když se vám to povede jako nám, otočí se kroužkem na páčce a mlhovky se rozsvítí.
Jupí
No a aby v tom bylo jasno: auto na obrázcích je moje
ale dělal to celé Cvrček (díky díky ), takže ty pracující packy tam jsou jeho