Stránka 1 z 1

Kontrolka mazání oleje

PříspěvekNapsal: stř 24. kvě 2006, 8:45
od marousekv
Mám xsaru 1,9 D r.v. 10/2000 a vyskytl se mi následující problém:
při zapnutí zapalování se mi nerozsvítí kontrolka mazání, ov?em rozsvítí se mi při zatáhnutí ruční brzdy. A to při zapnutém zapalování i při nastartovaném motoru. Naopak kontrolka ruční brzdy při zapnutém zapalování svítí , ale při nastarovaném motoru se nerozsvítí (při jejím zata?ení). Jako by byly prohozené??????
Byl jsem v Citroenu Drásov na diagnostice a tam mi doporučili výměnu celé přístrojové desky (budíků). Podle jejich slov jsem asi pátý, který tam s touto závadou přijel a jediný způsob je výměna. Známý, který má autoservis (elektro) určil jako závadu procesor a doporučil také výměnu přístrojovky.
Já jsem zkou?el sehnat jiné budíky, bohu?el se mi zatím nepodařilo sehnat z 1,9 D. Zkou?el jsem tam z 1,4i a z HDI, bohu?el u v?ech byl výsledek stejný. Vzhledově vypadaly stejně, kontrolky na mazání a ruční brzdu fungovaly správně, ale nefungovaly směrové ukazatele ani výstra?ná světla.

Máte někdo zku?enosti se stejným nebo podobným problémem?
Děkuji za ka?dou radu.

PříspěvekNapsal: čtv 25. kvě 2006, 7:03
od Rudolf
Mo?ná jsem měl stejnou závadu při koupi auta. Projevovalo se to stejně jako u tebe. Moc nepotě?ím. Opravili to autoelektrikáři a já se jich neptal jak. Nebylo to drahé, pokud si dobře pamatuju, chtěli 200,- Kč.
Zdar

PříspěvekNapsal: čtv 25. kvě 2006, 7:12
od marousekv
Dík za odpověď.
Neměl by jsi třeba nějaký kontakt na toho, kdo Ti to opravil? Mů?e? je?tě napsat typ motoru a rok výroby? Já mám 10/2000 a to je co se týká budíků údajně přechodový model. U star?ího modelu mi autoelektrikář tvrdil, ?e byto taky odstranil, ale u mého typu ne :-(.

Díky.

PříspěvekNapsal: čtv 25. kvě 2006, 17:30
od CHiP
Rudolf: Podle ceny opravy mi to přijde jenom ?e prehodil drátky mezi kontrolkama :)

PříspěvekNapsal: sob 27. kvě 2006, 12:02
od Rudolf
CHiP : Cenu jsem zhruba odhadl. Dělali mi toho více ( zamykání zpátečky, autorádio apod. ) hned po zakoupení auta, tak?e je to u? dávno.
marousekv : Mám Xsaru 1.4 r.v. 5/2000. Něco mám z verze I. a něco z II..
Hledal jsem firmu, která mně to opravila, ale u? tam nejsou. Respektive tam nejstojí celá budova. Zkusim pohledat doklady, jak se jmenovali a pak je najít.
Souhlasím s CHiPem, proto?e hlavně montují autorádia a zabezpečení do aut. Na to se slíbili podívat, zřejmě proto?e jsem u nich dost utratil a auto tam bylo jen dopoledne.
Já bych na tvém místě zkusil dráty přehodit. Vytáhnout přístrojovku a na připojovacím konektoru dráty přehodit. Kdy? to nepomů?e, mů?e? v?e vrátit do původního stavu.
Výměna přístrojovky bude asi drahá. Jednou jsem se díval na novou, proto?e blbnul otáčkoměr. Na Xsaru I. stála kolem 2500,- Kč a na II. přes 5000,- Kč. Přibli?ně, u? si ceny přesně nepamatuju, nakonec jsem jí neměnil.
Je?tě k mé opravě. Nevím jestli mně kontrolky ukazují správně. Kontrolka oleje ano. Kontrolka ruční brzdy bliká společně s kontrolkou STOP a ozývá se pípání při zata?ení ruční brzdy.
Tak ahoj.