Jak jsem psal výše,tak mě velice zaujala denní světla s mlhovkami v jednom. Pro starší Picasso jsou vhodné v tom menším rozměru. Průměr 77mm. Nevýhodou těchto světel oproti průměru 90mm je,že nemají přímo držák,který umožní přímou náhradu mlhovky. Čili je potřeba takový držák vyrobit. Již dříve,přímo zde v tomto vlákně dával
bach1 odkaz,jak on vyráběl rámeček,do kterého se nechá vsadit. Osobně jsem zvolil jednodušší cestu a v práci si z plechu vyrobil dva " T " profily 120mm na 80mm,šířky 12mm. Ty jsem pak po demotáži mlhovek upravil. Zkrátil,naohýbal a navrtal,aby světla seděla,jak mají. Výsledek vypadá takto:
Pohled ze zadní strany:
Pro jedince s citem pro přesnost,vím,je to řezané křivě,ale osobně spíše u těchto skrytých věcí beru funkci,nežli krásu.
Držáky jsem dělal z materiálu,co práce dala. Takže je to síla 1mm. Zkušebně celek vypadá takto:
A teď k samotné montáži. Po demontáži nárazníku jsem demontoval mlhovky s držákama. Do držáků upravil připravevené plechy a osadil světla,jak je vidět na obrázku výše. Co se týče elektrického zapojení,tak je to přesně,jak psal výše Rope. Denní klasicky. Třemi dráty. Kostra,spínané plusko a parkovačky. Toto jsem osobně měl již předpřipravené,jelikož denní nám z hrbaté bylo ukradeno po 13-ti dnech.
Dále je potřeba zapojit mlhovky. Sada obsahuje spínač do interieru a z řídící jednotky je vyveden kabel k tomuto spínači. Samozřejmě je možnost mlhovky napojit na instalaci auta. Což znamená střihnout červený drát od konektoru vypínače a na něj napijit plusko od mlhovek.
Jelikož mám model 2001,u kterého je přívod k mlhovkám společný z levé strany,kdy není ještě řešený ke každému světlu samostatně,tak jsem z názazníku kromě mlhovek odstranil i propojovací kablík. A přívodní konektor zaizoloval,kvůli vlhkosti. A asi 5cm za konektorem jsem si vytáhl dráty z husího krku a na jeden,co vedl původně k mlhovkám,jsem napojil ten červený drát z instalace nových světel.
Řídící jednotku jsem nakonec přichytil na chadičovou stěnu pod odpory,které řídí rychlost sahary. V rámci možností mi to přišlo nejlepší místo. Je to za malým uzávěrem. Čili za tou plackou,co kryje třetinu mřížky nárazníku. Takže by to nemělo být vystaveno vodě.
Výsledek vypadá takto:
Na foto jsou denní světla za slunečného dne. Jinak konstrukčně řešená tak,že dioda svítí na parabolu a ta odráží světlo do okolí. Takže pokud člověk svítí denním svícem třeba v podzemních garážích,tak jsou docela dost jedovatá,až oslňující. Co se týče mlhovek,tak ty jsem zatím měl možnost vyzkoušet za tmy (mlha tu naštěstí na povel nebyla
),ale i tak se zdají velice dobré. Jen jediná změna je ta,že světlo je bílé,proti klasické žárovce.