Xsara 98, problém s větrákem a klimou

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod pastynko » stř 1. lis 2006, 16:09

MP píše:Mo?ná na tom něco bude ... ale v mém případě , kdy? jsem kupoval auto tak ventilátor ?el , pak jsem jel nechat vyčistit a doplnit klimu , a ten borec říkal ?e byla úplně "suchá" ....


tak to sa mi nezda... klima by sa ti nepustila ak by bola prazdna, to znamena ze by ti nepustilo kompresor (neposkocili by otacky)... je to taka poistka proti poskodeniu daneho kompresora :roll:

tak neviem... mozno to nesuvisi priamo aj s ventilatorom, ale je to moznost :wink:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod Martas » stř 1. lis 2006, 16:33

Ventilátor v kabině ti musí jít i kdy? nemá? pu?těnou klimu.Klima se ti nespustí pokud v ní nebude po?adovaný tlak,ale souvislost s větrákem to asi nemá.Nezkou?el jsi z jiný xsary půjčit si ten oří?ek jak jsme ti psal??Za pokus to stojí.Je to asi půl hodiny práce.
xsara 1,8 16V VTS
Martas
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 207
Registrován: pon 18. zář 2006, 16:42
Bydliště: Hořice nebo Jičín

Příspěvekod david603 » stř 1. lis 2006, 17:16

Dyk u? sem to psal, ?e sem ten vořech celej rozebral, vyndal z něj kabely, očistil je a postupně je spojoval tak, jak to dělá spínačka. Normálně naběhly budíky, nastartovalo to, v?e jak má být, jenom větrák furt nic. Myslim, ?e vořechem to nebude. Navíc ten můj je krásně čistej, kabely super. Nikde nic vopálenýho.
david603
 

Příspěvekod Verdom » čtv 3. kvě 2007, 21:23

Tak sem taky patřim 8) . Doposud větrák v pohodě, ale můj problém je trochu jíný (moľná stejný) Větrák totiľ jde i nejde během jízdy totiľ přestane foukat (nezávisle na klimě) prostě najednou je ticho. A» točim po stupních od nuly do maxima, nereaguje. Po zastavení motoru a znovunastartování sepne a vąe fachá v pořádku. Ale pokaľdé taky ne :lol: , někdy aľ napotřetí. Inu samé překvapení. V čem to je nevim.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod pastynko » pát 4. kvě 2007, 8:21

Verdom píše:Tak sem taky patřim 8) . Doposud větrák v pohodě, ale můj problém je trochu jíný (moľná stejný) Větrák totiľ jde i nejde během jízdy totiľ přestane foukat (nezávisle na klimě) prostě najednou je ticho. A» točim po stupních od nuly do maxima, nereaguje. Po zastavení motoru a znovunastartování sepne a vąe fachá v pořádku. Ale pokaľdé taky ne :lol: , někdy aľ napotřetí. Inu samé překvapení. V čem to je nevim.


vymen uhliky, mne to tiez tak zacalo robit... postupne uz nesiel vobec :(

po vymene vsetko facha ako ma ;)
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod MP » pát 4. kvě 2007, 21:54

Výměnou uhlíků jsem to vyřeąil u Berlinga , kde je naprosto stejnej ventilátor jak v Xsaře . U mojí Xsary byl problém někde jinde , nepřiąel jsem sice na to kde přesně , ale vyřeąil jsem to tak ľe jsem "vyřadil" pojistku která je před relátkem co spíná ventilátor a přivedl do relátka ą»ávu z jinýho místa , samozřejmě přes pojistku .... od té doby to maká bez problému , uľ rok a půl . Ale uľ se to tady někde řeąilo , myslím ľe Mar»as popisoval a měl to doplněný i fotkama , ľe problém byl v kontaktech ve spínací skříňce .... zkus trochu projít stará témata .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4376
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Verdom » pát 11. kvě 2007, 5:44

Včera jsem měnil pylový filtr (ten starej ale vypadal) a při té příleľitosti jsem pokukoval po moľnosti výměny těch uhlíků ve ventilátoru. Ventilátor jsem naąel :lol: ale neľ se do toho pustim, co vąechno musim povolit neľ se k těm uhlíkům dostanu a vyměním je? Dostanu se tam zespodu, nebo bude muset palubka dolů?
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod MP » pát 11. kvě 2007, 7:14

Ventilátor vyndáą - drľí tam na třech ąroubkách ... ąoupni sedačku aľ dozadu , zalom se tam pod palubku , vyąroubuj ąroubky ( jsou zhruba na největąím obvodu toho ventilátoru , zhruba po 1/3 obvodu rozdělený ) , stáhni tu gumovou hadičku co vede od ventilátoru někam do motorovýho prostoru - její význam mě není jasnej - odpoj konektory a vysuň ventilátor dolů . Pak uľ je to jasný .... koukneą a uvidíą , myslím dva , tři ąroubky a vyndáą ten motorek z toho plastovýho futrálu ... U Berlinga je ten stejnej a tam to nebylo ąroubovaný , ale na takovejch gumovejch "silentblokách" , ty se jen zamáčknou a vysuneą to - to jen kdyby tam třeba nebyli ąroubky a měl jsi jinej typ ventilátoru .... pak uľ jsou vidět uhlíky .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4376
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod pastynko » pát 11. kvě 2007, 7:25

ja som tam tiez mal gumove silentbloky ;)
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod Verdom » pát 11. kvě 2007, 7:58

Dobrá, testnu to. Díky a dám vědět.
Na jiných forech psali ľe bývají i vypálený kontakty ve spínačce.
Jde to prý poznat tak, ľe kdyľ vypne ventilátor a zavakláą ve spínačce klíčkem a ventilátor se rozeběhne, je lokalizace problému vyřeąena,
je to spínačka. :-(
Tak tu bych nerad rozebíral.
Dělal jsem to u jiných typů aut a to je podstatně horąí práce.
To bych si raději dotáhnul proud odjinud a spínal to extra.
I tak mi jde docela na nervy, ľe musí běľet motor kdyľ chceą spustit ventilátor. Je mi jasný ľe to má odběr jak blázen, ale pokud je baterie v "kondici" a nechceą foukat hodinu, tak proč né.
Funguje to u jiných aut, tak proč ne tady.
Ale nevim co by se stalo pokud bych to přivedl odjinud.
Ale myslím si, ľe nic moc. Hodit to teda přes pojisku je logické, ale teoreticky proč né.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod MP » pát 11. kvě 2007, 8:57

Tak nějak jsem to pořeąil já s tím přivedením odjinud .... jen ti asi neporadím moc jak na to . Nemám nějaký el.technický vzdělání a tak jsem pouľil jen selskej rozum . Rozdělal jsem tu ąkatulku s pojistkama , naąel jsem si kde bude proud při nastartovaným motoru , protoľe ventilátor valí aľ po nastartování , tam jsem to napíchl , ąupl tam pojistku a pak na relátko co spíná větrák . Tak nějak jsem to provedl a od té doby , skoro rok a půl to maká tak jak má . Pravda , ze začátku jsem měl trochu obavy aby něco nebylo ąpatně a třeba mě to nevyhořelo , ale je to OK . Aľ na srazu jsem se od Mar»ase dozvěděl ľe to bejvá v té spínačce ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4376
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Jozef2413 » úte 11. zář 2007, 19:22

Verdom píše:Tak sem taky patřim 8) . Doposud větrák v pohodě, ale můj problém je trochu jíný (moľná stejný) Větrák totiľ jde i nejde během jízdy totiľ přestane foukat (nezávisle na klimě) prostě najednou je ticho. A» točim po stupních od nuly do maxima, nereaguje. Po zastavení motoru a znovunastartování sepne a vąe fachá v pořádku. Ale pokaľdé taky ne :lol: , někdy aľ napotřetí. Inu samé překvapení. V čem to je nevim.
A uľ si priąiel na to čo to vubec spôsobuje ja mam teraz ten istý problem kouknu sa na to aľ v nedelu aľ na to pridem tak ti napiąem čau
Uživatelský avatar
Jozef2413
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 67
Registrován: stř 3. led 2007, 21:50

Příspěvekod Jozef2413 » čtv 13. zář 2007, 20:12

Uľ som tu písal ľe mi tiľ blbne raz ide raz nejde mal som ho par dni vonko a ni v garaľi dal som ho do garaľe a vetrak fakči musim sa na to pozriet bliąie a uvidim čo sa vlastne deje zatial neviem nič bliąieho ale ak na niečo pridem dám vedie» mne sa zdá ľe to pravdepodobne ma na starosti čidlo ľe bude brat do úvahy aj vlhkos» aby nepoąkodilo vetrák to je le moja domnenka nemusi to bit ono ale vtedy bolo fakt vlhko tak zatial si to vysvetlujem čauky odpiąem aą budem vediet viac.
Uživatelský avatar
Jozef2413
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 67
Registrován: stř 3. led 2007, 21:50

nefouká větrák

Příspěvekod Berys5 » sob 15. zář 2007, 12:39

Jeste k tomu problemu s tim ventilatorem: zkus se podivat na vsechny relatka, co mas pod pojistkovou skrini. Nektery relatka na jiny funkce sou totiz obvodove spojeny s napajenim ventilatoru a jejich poskozeni prestane ventilator foukat.
Me se to myslim stalo s relatkem na vyhrivani zadniho okna, kdyz bylo vadny (zoxidovany jako prase a mirne vyrezly) tak nechodil ani ventilator.
Jinak ventilator muze odstavit i ridici jednotka (popr. BSI) pokud si mysli, ze je neco spatne s klimou (medium, porouchane cidlo atp.)
.......................................................................................................
Xsara 1.8i klima r.v. 98 (pocitac, BSI r.v. 2000)
Uživatelský avatar
Berys5
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 1. zář 2007, 11:10
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvekod belmondo1 » pon 25. úno 2008, 16:17

Cus bus, tak uz jsem na tom stejne vetrak prestal makat :( . Mam xsarunu s klimou a at tocim s regulatorm kam tocim tak nic. Vyndal jsem motor ventilatoru a zkontroloval jsem uhliky ty jsou OK. Tepelnou pojistku jsem zadnou nenasel, tak jsem jeste premeril stavu. Vedou do nej 1 samostanej kabel a svazek 4 kabelu. Na tom samostatnym je 0V a na tom svazku na 1 je 13V, na 2 je 0V, na 3 je 1,26V a na 4 je 0V. A udeje se nemeni at mam vetrak zapnutej nebo vypnutej coz se mi zda dost divny. Poradte kde mam hledat zavadu dikes.
belmondo1
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát 23. čer 2006, 7:24

PředchozíDalší

Zpět na Exterier & Interiér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků