Zaseknutá spínačka u Picassa
Napsal: pát 17. pro 2010, 23:34
Tak se mi včera stalo,že jsem chtěl vypnout motor a nešlo pohnout klíčkem. Bylo mi to hned jasné. Klasický problém se seknutou (spečenou) spínačkou. Jelikož jsem ve své podstatě optimista (tohle přeci musí jít opravit),tak jsem si ještě před rozebráním sehnal relé pro obejití toho špatného kontaktu. Vyjmutou spínačku jsem doma na stole rozdělal (u sebe ty části drží jeden šroubek) a mechanickou část odložil bokem,protože v ní žádný problém nebyl.
Z elektrické části jsem sundal krycí plastový díl a vnitřek vypadá takto:
Spínací kontakt pro klimu (kabinový ventilátor) je bokem od zbytku. Čili jsou to ty dva kontakty,vytažené vpřed. Číslo jedna,je vstup a číslo dva je výstup ze spínačky.
Spínání je řešeno přes dva přední kroužky. Otočný (č.1),na němž je z jedné strany přichycený kontakt spínající ostatní kontakty a na druhé,přední straně,je uchycený půlkulatý plíšek,který spojuje kontakty ventilátoru. Pevný kroužek(č.2) tvoří vnější stěnu spínačky a v jeho drážce jsou uložené kontakty oněch drátů pro ventilátor.
A zde vzniká ten problém se seknotou spínačkou. Onen půlkulatý plíšek se odebíraným proudem prohřeje tak,že se ze své původní pozice uvolní do prostoru mezi kroužky a tím,jak je horký,tak do pevného kroužku vyhřeje místo,kde se opře a tím pádem již nelze se spínačkou otočit.
V tuto chvíli hodně záleží,jak moc je to vyhřáté. Čili jak hluboko to je do toho plastu pevného kroužku zaryté. V mém případě to bylo ještě v rozumné míře,takže stačilo hryny oříznout do roviny a zahladit celou plochu. Zároveň bylo potřeba vrátit ten plech zpět na původní místo. Vyskočil z dolního uchycení (stačilo stisknout pružinku pod kontaktem a zatlačit kontakt dolů). Pak jsem již vše složil zpět a pro jistotu ten kontakt odlehčil použitím pomocného relé,jak zde na fóru popsal Bach1 a v návodu perfektně popsal milajda22.
Jinak pro upřesnění. Mám sice hrbatou r.v.2001,ale elektrickou část spínačky nechával předchozí majitel vloni měnit,kuli stejnému problému,který jsem měl včera já. Podle popisu v dokumentaci opravy,kterou jsem od předchozího majitele dostal,ji měli vyměnit za tu zesílenou. Ale těžko říct,jestli v Auto-Hofi v Jablonci to provedli podle toho ,co napsali.
Z elektrické části jsem sundal krycí plastový díl a vnitřek vypadá takto:
Spínací kontakt pro klimu (kabinový ventilátor) je bokem od zbytku. Čili jsou to ty dva kontakty,vytažené vpřed. Číslo jedna,je vstup a číslo dva je výstup ze spínačky.
Spínání je řešeno přes dva přední kroužky. Otočný (č.1),na němž je z jedné strany přichycený kontakt spínající ostatní kontakty a na druhé,přední straně,je uchycený půlkulatý plíšek,který spojuje kontakty ventilátoru. Pevný kroužek(č.2) tvoří vnější stěnu spínačky a v jeho drážce jsou uložené kontakty oněch drátů pro ventilátor.
A zde vzniká ten problém se seknotou spínačkou. Onen půlkulatý plíšek se odebíraným proudem prohřeje tak,že se ze své původní pozice uvolní do prostoru mezi kroužky a tím,jak je horký,tak do pevného kroužku vyhřeje místo,kde se opře a tím pádem již nelze se spínačkou otočit.
V tuto chvíli hodně záleží,jak moc je to vyhřáté. Čili jak hluboko to je do toho plastu pevného kroužku zaryté. V mém případě to bylo ještě v rozumné míře,takže stačilo hryny oříznout do roviny a zahladit celou plochu. Zároveň bylo potřeba vrátit ten plech zpět na původní místo. Vyskočil z dolního uchycení (stačilo stisknout pružinku pod kontaktem a zatlačit kontakt dolů). Pak jsem již vše složil zpět a pro jistotu ten kontakt odlehčil použitím pomocného relé,jak zde na fóru popsal Bach1 a v návodu perfektně popsal milajda22.
Jinak pro upřesnění. Mám sice hrbatou r.v.2001,ale elektrickou část spínačky nechával předchozí majitel vloni měnit,kuli stejnému problému,který jsem měl včera já. Podle popisu v dokumentaci opravy,kterou jsem od předchozího majitele dostal,ji měli vyměnit za tu zesílenou. Ale těžko říct,jestli v Auto-Hofi v Jablonci to provedli podle toho ,co napsali.