Ventilátor chladiče

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Ventilátor chladiče

Příspěvekod velpacer » úte 31. srp 2010, 15:35

Ahoj. Prosím o radu, při zahřátí motoru na provozní teplotu se mi zapne větrák chladiče i při vypnuté klimošce a běží pořád i po vypnutí motoru, dokud se motor nevychladí. Třeba 15. min. Mám xaru picasso 1.6 hdi 2005. Byl jsem ve dvou servisech ale nikde si s tím neporadily. Nevíte někdo kde hledat závadu?
velpacer
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 31. srp 2010, 15:25
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: xsara picasso 1.6 HDI 80KW 2005 před tím Xantia 1.8 I Xantia 1.8

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod Rope » úte 31. srp 2010, 19:17

základem je teplotní čidlo, chtělo by to hodit na diagnostiku, jakou hlásí teplotu.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod velpacer » úte 31. srp 2010, 19:31

Čidlo jsem měnil. Stálo 470 Kč ale nepomohlo to. Na diagnostice jim to v servisu nic neukazuje. V autě mi počítač hlásí poruchu motoru. Myslím že to začalo součastně s tím větrákem
velpacer
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 31. srp 2010, 15:25
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: xsara picasso 1.6 HDI 80KW 2005 před tím Xantia 1.8 I Xantia 1.8

ventilátor chladiče

Příspěvekod amater123 » pon 29. črc 2013, 11:15

Zdravím.Chtěl bych se zeptat,zda by mi někdo ze zkušených neporadil,jak se dostat k motorku na chladiči,Co nejjednodušeji-motorek hrozně hučí a vrže,asi ložiska či co.Hroznej randál.Snad by stačil promazat možná.V uvedených příspěvcích jsem hledal marně.V těchto horkách je to víc než akutní.Jde o auto citroen xsara picaso 1,6 benzín,2002, bez klimatizace.Předem děkuji P.
amater123
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 29. črc 2013, 11:01
Bydliště: Kunštát,ČR
Vůz: citroen xsara picaso,1,6 benzin,2002

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod rosta12345 » pon 29. črc 2013, 12:07

jestli se nepletu tak nejlíp po sundání předního nárazníku
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Ventilátor chladiče

Příspěvekod Cvrček » pon 29. črc 2013, 17:36

Nepleteš se.Je to tak. :D Jinak Samotný motorek s vrtulí je na tom držáku přichycen třemi šrouby,které jsou vidět cca v 1/3 vrtule. Jsou to klasické křížáky. A pak se již rovnou vyndá ven. Nedávno jsem jí měnil a blbec jsem sundal celý držák. Jenže jeho součástí je konektor,který nejde vyndat. Takže jsem siudělal práci navíc. :oops:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod 17marosh17 » sob 28. zář 2013, 19:19

Zdravim. Po nahriati auta nad 90 stupnov mi nezapinaju vetraky. teplota stupne az na 120 stupnov a ventilatormi to ani nepohne. Skusal som vymenit cidla ktore su na motore res. tie co su pri termostate a to, ukazovatela na pristrojovej doske aj cidlo ktore riadi ovladanie toho ventilatora (hnedy konektor). Po vytiahnuti hnedeho konektora sa ventilatori roztocia na najvissi stupen rychlosti. Neviete kde bude chyba? predtym mi krasne fungovali na dva rychlosti.
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod MP » sob 28. zář 2013, 19:52

Koukl bych na ty tři ( myslím že jsou tři ) relátka co jsou zepředu mezi vrtulema pod takovým trojúhelníkovým plastovým krytem . Bejvá tam vlhko a zooxidováno .
Edit: ...tak jsou asi jen dvě :

Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4376
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod 17marosh17 » ned 29. zář 2013, 1:04

Ano su tam tri relatka...uz som ich aj meral a pracuju tak ako maju...lebo ako vravim po odpojeni hnedeho konektora sa vrtule roztocia...skor by som hladal pricinu vtom co riadi tie vetraky pretoze akurat nereaguje na to cidlo teploty....existuje aj nejaka riadiaca jednotka tych vetrakov?...ak ano kde sa nachadza da sa nejako opravit?
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod Kleki » ned 29. zář 2013, 11:42

Ak máš automatickú klímu (myslím tým že v kabíne máš nastavenie teploty ), tak riadiaca jednotka je umiestnená pod predným nárazníkom na šoférovej strane. Je to plastová krabička s jedným konektorom ako na obrázku pod č. 12. Jednotka asi opraviť nejde pretože je nerozoberateľná. A ešte jedna vec, kontrola chodu ventilátorov : po odpojení konektora od hnedého čidla sa ventilátory musia na chvíľu rozbehnúť na pomalšiu rýchlosť a potom sa prepnú na najvyššiu. Ak to takto nefunguje , tak je kdesi problém. Raz som tento problém riešil a nakoniec bolo vadné jedno relé v predu.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod 17marosh17 » ned 29. zář 2013, 12:17

Ano ano tocia sa tak ako vravis. Po vytiahnuti hnedeho konektora najprv pomala rychlost a potom nasleduje prepnutie na tu najvacsiu rychlost. Tak neviem ci stym maju rele nieco spolocne.
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod Kleki » ned 29. zář 2013, 12:19

Tak potom by ti malo fungovať normálne , jedine že skutočná teplota motora sa líši od tej na budíku .
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod 17marosh17 » ned 29. zář 2013, 12:37

Teplota sedi. Predcasom mi to vsetko krasne fungovalo. vymenil som aj tie cidla a nepomohlo to. Nemate este nejake rady?
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: Problém s ventilatormi chladenia 1.9TD

Příspěvekod Kleki » ned 29. zář 2013, 13:15

Tak potom skús nájsť tú ridiacu jednotku ventilátorov a aspoň skontrolovať konektor a vyčistiť kontakty. Riadiačka je na blbom mieste a dosť na ňu chliape voda .
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Ventilátor chlazení - otáčky

Příspěvekod Focuswrc » ned 10. čer 2018, 22:33

Ahoj, Mám dotaz zda nevíte je je u Xsary Picasso HDI řešeny otáčky ventilátoru chlazení?
Mám i el. schéma,ale nejsem z toho moudrej.U ventilátoru mi fungují jen 2 otáčky a to vysoká (naplno bez odporu).
A pomalá kdy sepne teplota motoru.Když sepnu klimu tak mi se stále otáčí jen pomalá rychlost přitom by se otáčky měli zrychlit...jestli to dobře chápu.
Přitom v zapojení jsou 3 relátka...Díky moc za info.
Focuswrc
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 10. čer 2018, 21:39
Bydliště: Všejany
Vůz: Citroen Xsara Picasso r.v2003, HDI

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron