kontrolka dobíjení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

kontrolka dobíjení

Příspěvekod andy29 » pát 23. pro 2011, 15:55

Caute... Môze mi niekto poradit, po nastartovani ostane svietit kontrolka baterie a nezhasne. pal. pocitac napise BATTERY CHANGE FAULT(porucha nabijanej baterie), ale v servise to premerali a hodnota nabyjania je v poriadku. Chodim tak uz asi 1rok v jednom servise mi povedali, ze chyba je v bsi, ked spravym restart (kluc necham pretoceny v skrinke a odpojim bateriu na 10sek) a po nastartovani kontrolka zhasne, ale pri dalsom startovani uz ostane svietit. Chcem sa opitat ci niekto nemal podobny pripad a ako to riesit. Dakujem
andy29
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 15. pro 2011, 18:00
Bydliště: presov, slovensko
Vůz: xsara, 1,6, benzin, 2002

Re: Po nastartovani svieti kontrolka baterie

Příspěvekod petr_xs » pát 23. pro 2011, 17:17

Čtvrt roku před koncem záruky mi při startu zůstala svítit kontrolka nabíjení. Potom to bylo střídavě - jednu cestu svítila, další ne, další ano.. Při tom to dobíjelo. V servisu to měřili a říkali, že napětí trochu kolísá, tak vyměnili alternátor.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 479
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Po nastartovani svieti kontrolka baterie

Příspěvekod zlj » pát 23. pro 2011, 21:03

Párkrát jsem tuto závadu řešil a vždy to byla jedna z těchto tří možností:1.vadný alternátor(dioda v můstku,regulátor napětí,vynutí rotoru a statoru málo pravděpodobné) 2.přerušení některého ze dvou slabých drátů k alternátoru(vedou pod motorem,jeden je buzení rotoru druhý informace o zatížení alternátoru pro BSI) 3.BSI nepouští budící napětí měrěno diag.Lexií.Většina alternátorů se nabudí samo a dobíjí i když kontrolka svítí,ale není to pravidlo.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 395
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Po nastartovani svieti kontrolka baterie

Příspěvekod lumpík » sob 24. pro 2011, 3:11

mě se stalo, že jsem měl přerušený jeden ze dvou slabých drátů jak píše zlj, ale cca za rok se mi závada nedobíjení objevila znova, chvíli to nabíjelo a zas chvíli ne pak třeba 2dny to bylo v pořádku pak to zas nedobíjelo a pořád tak dokola, pekloval jsem se s tím dlouho než jsem přišel na závadu přez výměnu altíku, tahání nových kabelů, přezkoušení bsi a tak dál.... mi nikdo nebyl schopnej říct čím to je když je všechno vyměnění nebo přezkoušený. No a pak mě napalo přemostit startovacím kabelem nazkoušku ten kabel co vede od altíku na baterku a ejhle už jsem nabíjel:-D byl špatnej kontakt v oku na tom kabelu hned u altíku
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Mardaas » stř 20. úno 2013, 14:45

Ahoj už jsem to psal jinde a byla to špatná sekce...mám xsaru picasso 1,6i a po nastartování se mi rosvítí dobíjení, ale když prošlápnu plyn tak je vše ok všechno naběhne a jede...nemáte někdo zkušenost s tímto konkrétním typem..všichni straší aletíkem...ale já si myslím že je to nějaká prkotina..teda spíš doufám
Mardaas
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 5. led 2013, 1:17
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Picasso 1,6i 65kw

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod rosta12345 » stř 20. úno 2013, 15:31

jako první bych proměřil jestli to dobíjí nejdřív na ten volnoběh a pak na vyšší otáčky, ale je dost pravděpodobné že to bude alternátor nebo jeho regulátor
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Hrnča » stř 20. úno 2013, 15:33

Většinou tohle dělal regulátor altiku. Měnil jsem to dvakrát na fávu a jednou na Feldě....
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod rosta12345 » stř 20. úno 2013, 15:41

souhlas
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Mardaas » stř 20. úno 2013, 15:53

ok a kdyby to byl altík nebo regulátor...kolik regulátor altík bude ojetej asi okolo 1000 ale regulátor? kde schánět kde hledat...a zároveň s tímto přestali fungovat ostřikovače...potřebuju spravit rychle v pátek mám kupce :?
Mardaas
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 5. led 2013, 1:17
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Picasso 1,6i 65kw

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod rosta12345 » stř 20. úno 2013, 15:56

regulátor koupít nový hledej na eshopech, altík případně nechat repasovat nemá cenu kupovat tyhle věci staré když nevíš jestli nejsou v horším stavu než tvoje
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod driversk » stř 20. úno 2013, 21:40

Mňa to finančne vyšlo -- repas alternátora t.j. výmena ložísk, zarovnanie komutátora + nový regulátor niečo cez 100 €
Nepamätám si to už presne..
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod empík » stř 20. úno 2013, 22:00

Regulátor by mal byť súčasťou alternátora. Pokiaľ to však chceš predať, tak asi do toho nechceš nejako investovať. Skontroloval by som ešte kontakty okolo altíka a možno by stálo za to pozrieť aj na uhlíky. Ešte dosť častou závadou u alternátora je poškodenie niektorej z diód. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1721
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Montyslav » ned 21. dub 2013, 19:33

Ahoj všichni,
mám na svoji Xsaře (II rv.2002 1,4) problém s dobíjením. Pročítal jsem forum a toto vlákno. A mám tento problém - po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení, ale po nastartování nezhasne. Na otáčky motoru to nereaguje. Občas ( asi tak 1x z 30 nastartování) normálně zhasne. Tady na vlákně jsem se dočetl spoustu dobrých nápadů, které jsem vyzkoušel, ale stále stejný problém. Zkoušel jsem jinou (novou) baterku, vyčistit kontak silového vodiče na altíku (zkoušel jsem ho i přemostit rovnou na baterku), zkoušel jsem kostru rovnou na altík a nic. Na baterii naměřím v klidu 12,2V - což si myslím že je ok., po nastartování to klesne na 11,05V a po zatížení (světla, vyhřívání, mlhovky) dokonce na 10,7V. Už takhle jezdím asi dva měsíce a baterka se nevybijí, tak si myslím že dobijí. Zkoušel jsem při nastarovaném motoru odpojit ty dva slabé vodiče a napětí se vůbec nezměnilo. Tak se chci zeptat - nevítek náhodou někdo kam přesně vedou ty dva slabé vodiče (kontroloval jsem je jenom pohledem, protože jsem nenašel druhý konec abych je proměřil)? A myslíte si, že mám chybu hledat v altíku nebo v buzení z BSI ? Předem díky za jakou koliv radu nebo nápad. Díky.
Montyslav
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 27. čer 2011, 21:45
Bydliště: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara II 1,4 r.v.2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Kleki » ned 21. dub 2013, 19:47

To napätie po naštartovaní a zaťažení elektrospotrebičmi je veľmi nízke a podľa symptómov , ktoré tu popisuješ bude najskôr chyba v alternátore. Napätie by sa malo pohybovať okolo 13,5-14,5V pri správnom dobíjaní.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod baffy » ned 21. dub 2013, 20:12

jeden drát do RJ motora ako info o zaťažení na 32 pinový čierny konektor pozícia C4 červený drát,druhý do BSI: ovládanie budenia na 12 pinový hnedý konektor pozícia 6 modrý drát
Tie napätia tam máš divné,dobíjať to pri týchto hodnotách nedobíja

-- přidáno 21 Apr 2013, 20:16 --

Bateria s napätím nižším ako 12,3V je na vyhodenie a nie že OK. :wink:
Kontrola altíka:
Vypnúť všetky elektrické spotrebiče vo vozidle.
Zkontrolovat napätie alternátora pri otáčkach motora 3000 ot/min(zahriaty motor).
Ak je napätie vyššie ako 14,8 V : Vymenit regulátor alternátoru.
Uviest do činnosti nasledujúce prvky :
Ventilátor vzduchu kabiny na maximálnu rýchlost
Elektrické odmlžovanie zadného okna
Dialkové svetlá
Zkontrolovat napätie alternátora pri otáčkach motora 3000 ot/min(zahriaty motor).
Ak je napätie nižšie ako 13,5 V : Vymenit alternátor.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol I 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Minulosť: Karol II 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Prítomnosť: Karol III 3008 2.0 bohužiaľ už BlueHDI 133kW r.v. 2018
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5190
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků