Stránka 1 z 1

Ventilátor kurenia / topení - Picasso

PříspěvekNapsal: ned 18. pro 2011, 9:12
od jozef00
Nevie mi niekto poradiť kde nájdem Ventilátor kúrenia v Picasse 2001
Podrobne najlepšie by bolo nákrese
ďakujem

Re: Ventilátor kurenia

PříspěvekNapsal: ned 18. pro 2011, 14:38
od Cvrček
Již se to tu několikrát psalo. Ale je to pravděpodobně "zašantročené" v tématech společně s klasickou Xsarou.
Takže opakování je matka moudrosti. Kabiňák je v tom středu,jak je řadicí páka rádio a ovládací panel klimy. Musíš rozdělat spodek a je z boku od volantu. A aby jsi ho dostal ven,tak musíš povolit tyč řízení.
Obrázek

Re: Ventilátor kurenia - Picasso

PříspěvekNapsal: ned 18. pro 2011, 16:17
od viteon
demontaz_ventilatoru_xsara_picasso.pdf
(346.28 KiB KiB) 1557 krát

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=2435
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=4248
atd

v tomto tématu soustřeďujme Picassácké topení, které je odlišné od "klasické" Xsary

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

PříspěvekNapsal: ned 26. úno 2012, 16:15
od jar
Zdravím, také mi píská. Když se povede ho vyndat, stačí ho opravdu jen prostříknout a už pískat nebude? V jednom nejmenovaném zpřáteleném fóru jsem našel toto:

Popis demontáže:

- odkrytovat spodní část středového panelu, spodní díl krytu volantu, spodní díl palubky pod volantem vč. deklu nad pedály
- zdemontovat plechovou vzpěru mezi podlahou a plechovou kostrou středového panelu
- zdemontovat plynový pedál - pozor na šrouby či klíče, aby nepropadly mezerou mezi podlahou pod středovým panelem a dílem podlahy pod pedály, jako se to stalo mě - mezi vlastní podlahou a podvozkem je totiž zřejmě v celé ploše mezera, ze které se nic, co do ní spadne, už nevyndá
- odpojit konektory ventilátoru, jsou 2, ten spodní jde dobře (je na něj vidět) u toho horního jsem hřebíkem musel stisknout pojistku uprostřed konektoru, protože při jejím mačkání na konci konektoru se mě jej nepodařilo uvolnit (tady už se jedná skoro o artistický výkon, vzhledem k tomu, jak je u toho člověk zkroucenej)
- povolit pojistný šroub na přírubě ventilátoru
- pootočením ventilátoru po směru hodinových ručiček jej uvolnit s úchytů na přírubě
- ventilátor vyndat prostorem uvolněným demontáží plynového pedálu a vzpěry na světlo boží - tento úkon je ten "ježek v kleci" - je třeba si pomoci přihnutím plechu vyčuhujícím z pod středového panelu nebo ještě před vyndáním ventilátoru z pod palubky povolit šroubek u středu ventilátoru a pokusit se ho rozdělit na 2 části (elektromotor s vrtulí a čelní kryt), vyndavaly by se pak 2 menší kusy, což by bylo určitě jednodušší - nevím ale, zda je toto proveditelné, já na tuto možnost přišel až když jsem ho měl venku a využil jsem jí až při zpětné montáži

Toť vše. Pokud se do toho pustíš, přeji pevné nervy.


Popis je přesnej,ale jde to i bez toho pedálu a panelu pod volantem..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jo jo,tady popis kolegy je naprosto presnej,uplně stejně jsem to dělal asi pred půl rokem,chce to v klidu a pokud se nedaří,hned auto nerozmlátit Akorát jsem to dělal,aniž bych demontoval plynovej pedál.Už jsem ho vyndaval tolikrát,že nyní mi demontáž trvá kolem 5 minut..Ale nevím,jestli nemáš stejnou závadu jako já.Ventilátor mi občas začne hvízdat a začne pomaleji točit,už jsem vyměnil dva kusy včetně regulace a píská to pořád,vůbec nevím,čím to může bejt.Kdyby měl někdo nějakou užitečnou radu,byl bych vděčnej..


Už je to tady probíraný hodněkrát.Bud to dělá regulátor nebo ovládací panel.Ale ve většině případů to je regulace.Zkus si vyndat motor s regulací ven i s kabelama a pusť to venku.Jakmile to začne hvízdat,ventilátor ztratí výkon,točí se míň a hvízdá.Většinou v regulaci odejdou tranzistory..Tady máš foto,dělal jsem to už několik aut a pokaždý to bylo to samé,regulace.

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

PříspěvekNapsal: ned 26. úno 2012, 16:38
od baffy
Ten príspevok je komplet citácia alebo pod tou čiarou je tvoj problém s tvojím riešením?

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

PříspěvekNapsal: ned 26. úno 2012, 17:01
od jar
Pardon, je to celé citace. Jen se ptám, jestli to je jen ložisko, které se stříkne a bude po problému. Mě to píská jen když je zima v létě je ticho. Žádné snížení otáček se u mně nekoná. Tak to snad někomu může pomoci.

Re: Ventilátor kurenia / topení - Picasso

PříspěvekNapsal: ned 26. úno 2012, 20:34
od Cvrček
Většinou to bývá takový začátek. Že píská v určitých podmínkách. A jinak,než že mázneš to ložisko to nezjistíš. Když to bude ono,takj budeš mít klid. Jinak,budeš muset rozebírat znovu.