Zdravím Vás všechny.
Mám problém - nedaří se mi odstranit hlučnost ventilátoru topení v manuální klimatizaci (klimatizace už je nefunkční, netěsní kompresor).
Ventilátor byl už 2x venku. Poprvé jsem do ložisek zkoušel dostat různé uvolňovací a mazací spreje i benzin injekční stříkačkou, podruhé jsem ložiskové části naložil do nafty na 30 minut a ještě je namazal vazelínou ve spreji - výsledky jsou stejné, větrák pořád protivně mírně ječí, úměrně otáčkám motoru (a el. napětí v soustavě).
Na volnoběh je jekot výrazně slabší, ale jinak to je děsně protivný a oblbující. Hluk vychází z klimatizace. Pokud ventilátor přepnu na nulu, je hned klid.
Plynulá regulace otáček funguje, uhlíky neváznou a mají ještě dostatečnou délku a komutátor je bez chyby. Všechno je vyfoukáno, žadnej hnojník tam nebyl.
Rotor se točí volně, je cítit jen přítlak uhlíků. Ložisko u uhlíků se v uchycení neprotáčí.
Ze zoufalství jsem několikrát otevřel topení na maximální teplotu aby se větrák pořádně ohřál - a to zafungovalo, asi po 1/4 hodině se ztišil, ale jen na dalších 10 až 50km.
Tak nevím co s tím, napadá vás něco jiného - mimo výměny uhlíků (jsou ještě víc než 1 cm před koncovou polohou) a taky mimo likvidace auta
?
Nemůže to dělat něco jinýho v klimatizaci? Třeba něco co tam může vibrovat?
Ještě jeden dotaz - mám za to že ložiskové štíty motorku nejdou oddělit od statoru, jsou důkladně zalisovány do jednoho celku. Nebo se mýlím a nějak to jde i bez hrubého násilí?