kontrolka dobíjení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

kontrolka baterie

Příspěvekod Messa » sob 10. kvě 2014, 22:36

Ahoj Citróni, tak se mě tak o víkendu stala zajímavá porucha.Začalo to prvně tím, že při natočení kol doleva nebo doprava mě začala cvakat a problikávat kontrolka dobijeni s tím že mě vynechávál posilovač a ještě jedna věc,od nekud se valil děsný smrad, jako palící se izolace nebo něco takového. .teď už kontrolka bliká i při rovné jízdě. .a smrad je neustále. :-( Nemá někdo zkušenosti s touto poruchou. Jelikož je víkend, řekl bych, že asi možná něco od alternátoru nebo něco s tím Spojené asi., anebo taky ne . Díky za INFO Messa
Messa
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 10. kvě 2014, 22:16
Bydliště: Vysočina
Vůz: xsara 99-2.0Hdi

Re: kontrolka baterie

Příspěvekod dokturek » ned 11. kvě 2014, 4:08

podivej se jestli ti neteče servo nadržka do altiku
ja měl povolenou ti matku na tekovove trubce zvrchu a vadne těsněni ( o kroužek)
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Veenca » pon 19. kvě 2014, 12:26

Zdravím všechny,
potřeboval bych poradit - na Xsaře II se mi rozsvítila kontrolka dobíjení a auto nedobíjelo. Vadný regulátor alternátoru - vyměnil jsem ho a alternátor dobíjí, alespoň si to myslím - naměřil jsem na baterii : nenastartováno 12,8V, nastartováno bez zátěže 14,1V, nastartováno +světla,+vyhřívání zad.okna, +ventilátor naplno 13,9V. Problém je ten, že stále svítí kontrolka dobíjení. Můžete mi prosím, poradit jestli se nemusí chyba někde resetovat, nebo co ještě zkontrolovat. Díky moc.
Veenca
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 19. kvě 2014, 12:12
Bydliště: Rokycany
Vůz: Citroen Xsara 1,4i r.v.2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod thodosy » pon 19. kvě 2014, 13:00

na poslední příspěvek odpovídej, necituj!!

Ja som mal to isté na Xsare Picasso. Vymenil som alternátor, ale robilo to to isté. Potom to bolo v servise, kde mi tvrdili, že alternátor prebíja (vraj namerali 15,5 V). Tak mi ho vybrali a zobral som ho otestovať (bol to nový, nie originálny). V tej firme, kde prevíjajú cievky, namerali pekné hodnoty (je to 70 A altík a zvládal pri teste až 100 A zaťaženie). Prečistil uhlíky, dotiahol čo sa dalo a dal sa späť. V servise dotiahli všetky úchytky káblov. Nainštaloval som si priamo na palubovku merač napätia - tento:
http://www.ebay.at/itm/Flashing-Warning-DC-0-30V-Digital-Volt-Meter-Green-LED-Car-Motorbike-Voltmeter-/131171208899?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e8a69cec3

Po týchto úkonoch svietenie prestalo. Odvtedy neustále kontrolujem stav nabíjania, drží sa stabilne od 13,9 do 14,3 V. Myslím, že niektorý kábel mal zlý kontakt, preto hlásilo falošný poplach v dobíjaní.
thodosy
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 5. srp 2013, 11:41
Bydliště: Bratislava, SR
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1,6 benzín, r.v. 2005

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod Veenca » pon 26. kvě 2014, 14:45

Ahoj,
děkuju za radu. Určitě to vyzkouším a dám vědět. Díky.
Veenca
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 19. kvě 2014, 12:12
Bydliště: Rokycany
Vůz: Citroen Xsara 1,4i r.v.2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod move » úte 3. úno 2015, 19:48

Zdravím všechny odborníky,
potřeboval bych od vás poradit. Mám problém s dobíjením - svítí mi kontrolka dobijení, ale alternátor dobijí (po nastartování a při zátěži naměřím na akumulátoru 13,8 až 14,1 V - což si myslím že je ok). Předpokládám, že bude něco s vodičem, který vede z alternátoru do BSI (špatný dotek, přerušený, ...).Pak je tam ještě jeden, který vede do RJ motoru. V předchozím příspěvku od Baffyho jsem si našel vodič, který vede do RJ motoru a proměřil ho a je ok, ale ten druhý co popisuje Baffy (má to být pozice 6, hnědého konektoru a modrý drát) vede asi někam jinam. Protože já mám na této pozici drát šedý a i průřez vodiče je jiný - menší. A chci se tedy zeptat, jestli někdo nevíte kam vede v BSI vodič od alternátoru ?? Díky moc za každé info.
move
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 3. úno 2015, 19:20
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara II 1,4i r.v.:2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod baffy » úte 3. úno 2015, 20:34

Motorový priestor ,poistkovka ,2pinový čierny konektor ,pin č.2 ,šedý drát .Sú tam rozdiely ,takže čo platí pre jedno auto ,neplatí paušálne pre všetky.Skús to pozrieť a ak by to nesedelo potom daj VIN ,skúsim sa ti na to pozrieť presnejšie.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol I 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Minulosť: Karol II 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Prítomnosť: Karol III 3008 2.0 bohužiaľ už BlueHDI 133kW r.v. 2018
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5190
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod petr_xs » stř 4. úno 2015, 18:57

Když bylo mému autu asi rok a půl, jednou ráno jsem nastartoval a zůstala svítit kontrolka. Zhasl jsem motor a přemýšlel, co s tím. Nastartoval jsem podruhé a normálně zhasla. Další start a zase zůstala svítit. Změřil jsem napětí a na baterii bylo asi 13,5-14 V. Pak jsem takhle jezdil s měřákem v autě, něž mě vzali v servise. Vždy jedna jízda s rozsvícenou kontrolkou a druhá normálně. U Citroena mi řekli, že napětí kolísá a v záruce vyměnili alternátor.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 479
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod move » pon 9. úno 2015, 19:37

baffy píše:Motorový priestor ,poistkovka ,2pinový čierny konektor ,pin č.2 ,šedý drát .Sú tam rozdiely ,takže čo platí pre jedno auto ,neplatí paušálne pre všetky.Skús to pozrieť a ak by to nesedelo potom daj VIN ,skúsim sa ti na to pozrieť presnejšie.


Ahoj,
Baffy moc děkuji za radu, už 5dní ležím doma s chřipkou, až se uzdravím dám vědět, případně využiji tvoji nabídku na poslání VIN. Díky moc za ochotu.
move
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 3. úno 2015, 19:20
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara II 1,4i r.v.:2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod move » pon 16. úno 2015, 14:56

Ahoj všichni,
Baffy děkuju moc za radu kde hledat druhé konce vodičů od alternátoru, bylo to tak jak jsi psal- díky. Nicméně výsledek je ten, že vodiče a konektory jsou ok. Kontrolka svítí dál. Tak po pročtení fora a popisu závady a jejího řešení od Petra_xs, mimochodem děkuji za radu, zkusím vyměnit alternátor a uvidím. Nebo máte někdo lepší nápad na co se ještě zaměřit.
Díky.
move
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 3. úno 2015, 19:20
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara II 1,4i r.v.:2002

Re: kontrolka dobíjení

Příspěvekod baffy » pon 16. úno 2015, 15:54

Skús najskôr podla tohoto tu , mno a podla výsledku sa rozhodni.
Kontrola altíka:
Vypnúť všetky elektrické spotrebiče vo vozidle.
Zkontrolovat napätie alternátora pri otáčkach motora 3000 ot/min(zahriaty motor).
Ak je napätie vyššie ako 14,8 V : Vymenit regulátor alternátoru.
Uviest do činnosti nasledujúce prvky :
Ventilátor vzduchu kabiny na maximálnu rýchlost
Elektrické odmlžovanie zadného okna
Dialkové svetlá
Zkontrolovat napätie alternátora pri otáčkach motora 3000 ot/min(zahriaty motor).
Ak je napätie nižšie ako 13,5 V : Vymenit alternátor.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol I 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Minulosť: Karol II 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Prítomnosť: Karol III 3008 2.0 bohužiaľ už BlueHDI 133kW r.v. 2018
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5190
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Baterka???

Příspěvekod MUCKOPUS » sob 28. bře 2015, 19:00

Zdravim.z nicoho nic sa my na mojom picassu rozsvietila kontrolka dobijania,svetlá my blbly pocitac my vypisoval BATTERY CHARGE.samozrejme prve co som urobil vybral baterku a zistil ze destilovana voda je na minime,dolial teraz sa nabija.ako som cital v predoslych prispevkoch ze to moze byt alternátor atd.podotykam ze auto startuje na prvu supu a ta kontrolka nesvieti v kuse po chvili zhasne.
MUCKOPUS
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 20. črc 2010, 11:11
Bydliště: NESVADY
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V Exclusive r.v.2003

Re: Baterka???

Příspěvekod korimi » ned 29. bře 2015, 1:34

Asi bych nejdriv promeril kolik dobiji a jak dobiji pri pridani plynu, pokud se nepletu tak na dobijeni by to melo byt cca 13,5V cokoliv abnormalne min nebo vic je spatne... Pokud tam bylo malo kapaliny mohlo by to byt prebijeni, tzn baterie by varila a tim padem by ubyvala kapalina....
Zlaty PSA :-)
Potřebujete-li radu či pomoc nebojte se mne oslovit, rád poradím :-)
Uživatelský avatar
korimi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 8. úno 2015, 23:43
Bydliště: Jičín
Vůz: Peugeot 405 Break II 1,8 benzin (ex: Xsara Break 2,0hdi 66kW 2000)

Re: Baterka???

Příspěvekod baffy » ned 29. bře 2015, 8:37

Ja by som povedal ,že po zime a napr.krátkych jazdách normálny stav.To dobíjanie si premeraj tak ako ti píše korimi.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol I 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Minulosť: Karol II 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Prítomnosť: Karol III 3008 2.0 bohužiaľ už BlueHDI 133kW r.v. 2018
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5190
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Baterka???

Příspěvekod MUCKOPUS » ned 29. bře 2015, 16:21

Dnes som to zobral do opravy.mozno su to uhliky
MUCKOPUS
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 69
Registrován: úte 20. črc 2010, 11:11
Bydliště: NESVADY
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V Exclusive r.v.2003

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků