Stránka 1 z 5

KOTOUČE

PříspěvekNapsal: sob 12. pro 2009, 13:52
od šíma
Kolegáčkové Xsaromilové, budu měnit kotouče a na aukru se nabízejí Protechnic, nebo Jurid oboje za 1000 Kč za pár a destičky s konektorem Breck, Jurid, nebo Valeo za 600 - 700 Kč za dva páry. Jsou prosím s těmito značkami nějaké zkušenosti? Díky.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: sob 12. pro 2009, 20:27
od mio
Určitě bych radši koupil dražší (značkové) a dokonce i drážkované o kterých taky uvažuji možná i vrtané.Hlavně když je to na break.Pak když jedeš na dovolenou "narvanej až po skla :D " a šlápneš ve vyšší rychlosti nečekaně na brzdu tak docela vadnou.Na brzdách a na pneu se určitě nevyplatí šetřit!!! Ty levnější se docela vlní (zkušenost s octavie) osvědčené mám brembo,desky ferodo ,textar,roadhouse ,valeo je taky gut.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: sob 12. pro 2009, 21:08
od Cvrček
Ještě bych tě upozornil na to,aby jsi si u brzd nejdřív zjistil,co přesně máš. Mě se stalo,že jsem si podle typu v Eliťáckým katalogu našel co potřebuju za destičky.Tytéž mi vyšli i v Kelly. Kamarád je sehnal a když jsme je šli měnit,tak nastal problém. Ony byly jaksi malý. Takže jsem to zkusil na druhý pokus podle VINu a ouha. Mám velký brzdy,který se dávali na Berlinga (Partnery) a u Xsar k 2,0HDi 80kW.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: sob 12. pro 2009, 21:12
od Jarda Kadlec
Podobná zkušenost jako Cvrček,jinak na brzdách bych taky moc nešetřil.Já sem tam flaknul Feroda a zatím v pohodě.Před tím sem tuhle značku používal také a spokojenost.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 1:54
od Kvido
Zkušenosti s nimi nemám,také si raději na brzdách připlatím,ale Breck i Jurid jsou známé firmy jen né u nás,Jurid je německá značka a mám pocit ,že Breck patří Monroeumu. Valeo je Francouzská firma,ale od nich je to někdy loterie. Za ty peníze bych to zkusil. Pokud nejsi žádný divočák na silnicích ,tak by to mělo stačit a pořád lepší nové levnější než lískanice skřípající.
Jen si dej opravdu pozor na typ,taký mám mít desky s čidlem,ale čidlo nemám kam zapojit,tak ho musím ucvaknout.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 13:19
od šíma
Já mám průměr kotoučů cca 270 mm (tloušťka 20 mm), to je zřejmě standard. Předpokládám, že konektor je kvůli signalizaci opotřebení a to bych v autě měl mít.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 14:13
od Cvrček
Měli by to být 266mm.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 15:08
od Jarda Kadlec
Drátek od čidla sem taky odštípal,nebylo kam ho zapojit.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 17:39
od Dutch
Taky doporučuju drážkovaný a jako odstrašující případ bych uvedl své zkušenosti :
Mám Breaka s automatem, kde se moc brzdit motorem nedá a loni při cestě do itálie přes Alpy, kdy jsem si myslel, že asi smrdí brzdy tomu novýmu BMW před náma a pak jsem šlapal před křižovatkou do měka a ono nic......tak to bylo docel dost hnusný, ještě když si vzadu vezete dítě. Ještě, že tam byla taková odbočka doleva, jinak bych to narval do toho BMW. Po zastavení už se začlo z brzd kouřit...... Kdo zná serpentýny u Jáchymova, tak tam jsem zažil něco podobnýho, ale už jsem s tim počítal, tak jsem preventivně brzy zastavil.
Myslim, že mám kotouče origo, ale destičky měnil ještě předchozí majitel. Na to domácím ježdění s brzdama žádnej problém nemám, takže to nebudu řešit. Jen je třeba s tim počítat.
Každopádně drážkovaný kotouče by na tohle měly být lepší.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 19:22
od felix
Jezdím už téměř deset let do jednoho supr servisu, dělá jen Peugeot-Citroen, a ten používá výhradně brzdy BENDIX které sem vždy u něho koupil a naprostá spokojenost- jsou sice krapet dražší ale oplatí se- dlouhá životnost, dobrý učinek, nevlní se, nevadnou..., ještě mimo nich doporučuje ATE, ale s těmy skušenost nemám ale vím že ten chlap nikdy nic špatnýho do auta nedal.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 20:02
od Kvido
Na Xsaru kde jsou vzadu kotouče se jako origo do systému Lucas dávaly Bendixy,takže šmejdy to být nemůžou. I já tam opět dal do zadu sadu Bendix.
Ale nezatracujte tady brzdy a kotouče Jurid jen proto,že se na Aukru nebo někde jinde našly za dobrou cenu. Není to žádný levný čínský šmejd,který se hned zvlní. A určitě bych je dal spíš než nějaké přetočené potvory i já je měl stočené a v Chorvatsku jsem brzdíval v horách i očima.
Už se tu budu opakovat ,ale nedám prozatím dopustit na ATE Power disk,mám za to že jsem jeden z prvních tady kdo si je pořídil tehdy ještě za hnusný peníz. Mám je do dnes a nalítáno mají cca 50 tisíc a minimálně deset ještě dají,nikdy jsem nazažil ,že by pískaly nebo se nadmerně přehřívaly,jejich dražky totiž odvádějí plyn který vzniká při tření a přispívá ke zahřívání kotouču,dle výrobce vydrží o 100°C více než obyčejné a to mohu řict,že nemám problém se do brzd pořádně opřít,proto bych volil opět tuto značku.
Šímo je to všechno o penězích,koupíš protektor ,ale za rok budeš kupovat další,já koupím Michelin Energy a mám je klidně na pět let a to ještě můžu gumovat. Bylo tu řečeno,že na pneu a brzdách se šetřit nemá,plně stím souhlasím,ale když vidím káru kde skřípou brzdy ,tak říkám ,že to je ten který na tom šetří,ale Jurid není žádný nováček ve výrobě brzd,nebál bych se toho,ačkoliv jsem je nikdy neměl.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2009, 20:44
od šíma
Objednal jsem kotouče i destičky Jurid a uvidíme. Já totiž skoro nebrzdím, je to spíš kvůli manželce... Opravdu, když jsem měl služební Oktávku, tak na 60 000 km kontrole kroutil mechanik hlavou, že mám destičky sjeté jen do poloviny narozdíl od jiných kolegů, kteří této kontroly ani s první sadou destiček nedožili.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: pon 14. pro 2009, 12:15
od Hubi
Tak to máš šímo recht, zcela určitě u životnosti dílů záleží nejen na kvalitě výroby a materiálu, ale také na stylu jízdy řidiče. To mi musí dát každý za pravdu. Jsem člověk, který si své auto híčká a nijak nedrtí. Jsem také zastáncem názoru, že by se na těchto věcech nemělo šetřit, avšak každý řidič nemá na auto stejné požadavky. Někdo najezdí za rok 1 000 a někdo 50 000 kilometrů. Někdo jezdí převážně po rovinách a brzdy potřebuje svátečně, někdo jezdí kopce, někdo v klídku a jiný zase lítá sportovněji. Já osobně volím díly zlaté střední cesty. Nejsem člověk který vydělává hromady peněz a jak jsem již psal, nekladu na své auto takové jízdní nároky.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: pon 14. pro 2009, 18:35
od felix
S tím stylem jízdy a terénem je to určitě pravda, jen pro zajímavost máme s otcem firemní P.307HDI kombi, máme ho od nova, najeto 117 000, přední kotouče a destičky stále púvodní, zadní měněny při 90 000km, máme menší zámečnickou firmu a taháme s ním někdy dosti těžký věci, takže zadek dostává víc na prdel, a jinak se pohybujeme v podhúří Jeseníkú, takže ta životnost jednotlivých dílú je opravdu hodně závislá na stylu jízdy a celkovému chování k autu.

Re: KOTOUČE

PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009, 22:21
od robo27
Mám dobré skúsenosti s BOSCH - za 1900Kč v normálnom kamennom obchode 2ks odvetrávaných kotúčov + sada platničiek, zatiaľ najazdené od výmeny cca 2000km bez pozorovania neakej negatívnej zmeny. Podľa mňa na bežné jazdenie úplne vpohode....