KOTOUČE

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: KOTOUČE

Příspěvekod laci » pát 19. říj 2012, 20:32

Trocha pozdejšie odpovedám ale ďakujem . Ja som myslel že to čudo je na brzdové segmenty ale žiadne kontakty z toho netrčali tak som nevedel čo to sakra je , tak že díky moc..
Kotúče dobre , teraz chcem meniť rozvody.
citroen xsara 1.4i plaisir r.v.2000
Uživatelský avatar
laci
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: sob 5. zář 2009, 16:44
Bydliště: Velký Krtíš
Vůz: citroen xsara 1.4i plaisir (potešenie) r.v.2000 VF7N1KFXF36988448

Tloušťka brzdového kotouče Picasso 1,6 16V

Příspěvekod Milan Hl. » stř 17. dub 2013, 8:27

Tak jsem měnil zimní gumy za letní a při kontrole brzdových destiček jsem zjistil poměrně velké probroušení brzdového kotouče. Mám najeto 74 000 km. Dosud jsem destičky ani kouče neměnil. Na kotoučích v místě kde nedosedají destičky je poměrně vysoká hrana. Poraďte prosím jaká je minimální tloušťka brzdového kotouče a brzdových destiček. Kotouče jsou opotřebeny stejnoměrně a myslím si že destičky jsou zatím dobré. :driv:
Milan Hl.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: ned 12. říj 2008, 19:27
Bydliště: Holice
Vůz: Picasso 1,6 16V benzín 80 KV r.v. 2007

Re: KOTOUČE

Příspěvekod betom » stř 17. dub 2013, 8:48

Minimální tloušťka třecího materiálu na brzdových destičkách se uvádí 2mm. Raději měním dříve. Síla kotoučů podle toho jaké kotouče na voze máš. Když se podíváš na webové stránky prodejců mají u kotoučů potřebné informace uvedeny.
Kotouč průměr 283mm - původní síla 26mm, minimální 24mm (přední odvětrávaný)
Kotouč průměr 266mm - původní síla 20,5mm, minimální 18,5mm (přední)
Kotouč průměr 247mm - původní síla 9mm, minimální 8mm (zadní).
8)
Vzniklou hranu na kotoučích je dobré odstranit, jinak začne, nejprve v zatáčkách, pískat. Já rez opatrně oklepal malým kladívkem a hranu odstranil pilníkem. Lepší ja dát kotouče na soustruh, ale ten nemám k dispozici. :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1146
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: KOTOUČE

Příspěvekod rosta12345 » stř 17. dub 2013, 14:09

ještě ti tam chybí 266 tlouštka 22 mm minimum 20mm, jinak taky jsem zrovna měnil přední brzdy 77 000 km a kotouče sjeté na minimální mez a desky tak na polovinu, řekl bych že originál desky jsou nějaké ultra tvrdé
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: KOTOUČE

Příspěvekod felix » čtv 18. dub 2013, 15:05

Přesně tak, originály jsou nejlepší, já měnil púvodní na 307 hdi ve 130tis, koupil jsem origo bendixy, drahý byly jak sv..ě, brzdy od té doby stratily na účinnosti, kotouče vibrují...
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: KOTOUČE

Příspěvekod jak40 » pát 9. srp 2013, 19:04

Chci jen dodat,že u mojeho Pikáska ,byl třmen brzdy přišroubován dvěma torx šrouby (klíč 55).Návod od bigiho uváděl klasický šroub č.19.
Povolil jsem je až el. utahovákem.Drží jak cip. :shock:
jak40
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 17. pro 2012, 14:53
Bydliště: Vsetín
Vůz: citroen xsara picasso 1,6-benzín,r.v.2005

Re: KOTOUČE

Příspěvekod HonzaC » stř 14. srp 2013, 8:29

Já měl Torx 55 na Xantii, Xsaře i C4 Picassu. Ale povolit to šlo dobře :) Ono záleží, zda to předtím nějaké prase neutáhlo vší silou. Pro utažení se používá moment okolo 100nM + lepidlo. Ale jsou tací, co vám to i v servisu dotáhnou mnohem větší silou.
HonzaC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 2. dub 2013, 9:40
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Vůz: Citroen Xsara Break 1,9D rv.2000, C4 GP 1,6 HDi rv.2008

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Citroobe » ned 1. čer 2014, 20:01

Chlopi tak jak je to s minimalni tloustkou u prednich brzd , kdyz mam prumer 266mm ? ?? dneska jsem nameril 21,39mm na obou kotoucich , na technicke me upozrnovali, ze uz nejsou nejlepsi...
Citroobe
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: ned 24. bře 2013, 9:03
Bydliště: Ostravsko
Vůz: Xsara Picasso Exclusive 1.8 16V 85kw, 2003, panorama,kůže...

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Cvrček » ned 1. čer 2014, 20:10

Nevím ,co máš za značku,ale Ferroda ukazují minimální tloušťku 20mm.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Citroobe » ned 1. čer 2014, 20:26

Bosch mam system brzdy. Kotouce uz nejsou puvodni, nekdo je uz urcite menil a sedrel ty male torxy co drzi kotouc...
desticky mam Ferodo ... kotouce to uz asi nikdo nezjisti , mozna to najdu v papirech ale nevim...
Citroobe
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: ned 24. bře 2013, 9:03
Bydliště: Ostravsko
Vůz: Xsara Picasso Exclusive 1.8 16V 85kw, 2003, panorama,kůže...

Re: KOTOUČE

Příspěvekod rosta12345 » ned 1. čer 2014, 22:13

Pokud máš ty brzdy co si myslím tak tam je minimum opravdu 20mm
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: KOTOUČE

Příspěvekod Citroobe » ned 1. čer 2014, 22:27

no fakturu jsem nasel ale jen vim, ze disky staly 2400 Kc znacka a nic jineho neni napsano :-( ... pred 4 lety a 52 tkm ... auto paradne brzdi, sice piska pri mensi rychlosti ale to bude asi tvrdyma destickama ... procisteni minuly rok nepomohlo , ani specialni pasta, ani znovu zbrouseni hrany... da se s tim zit
Citroobe
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 140
Registrován: ned 24. bře 2013, 9:03
Bydliště: Ostravsko
Vůz: Xsara Picasso Exclusive 1.8 16V 85kw, 2003, panorama,kůže...

Re: KOTOUČE

Příspěvekod rosta12345 » ned 1. čer 2014, 22:42

tak podle vin kodu by to mohlo jít zjistit přesně
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: KOTOUČE

Příspěvekod baffy » pon 2. čer 2014, 8:55

Neni som si istý na 100% ,ale značka nerozhoduje , ak sa nemýlim ,tak tá hrúbka kotúčov je u všetkých značiek rovnaká.Samozrejme je rozdiel predný -zadný :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol I 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Minulosť: Karol II 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Prítomnosť: Karol III 3008 2.0 bohužiaľ už BlueHDI 133kW r.v. 2018
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5190
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron