Zapalovací kabely
Napsal: úte 12. bře 2013, 20:03
Před 3 roky jsem měl přerušený nejkratší zapalovací kabel. Koupil jsem tehdá kabely z Tesly Blatná. V poslední době mi auto při provozu na LPG cukalo při akceleraci v nízkých otáčkách, motor neměl sílu pro rozjezd bez vysokých otáček. Svíčky jsem měnil, zlepšení nějaké bylo, ale na bezvadný stav jsem se nedostal. Změřil jsem odpor nejdelšího zapalovacího kabelu Tesla - odpor cca 10kohmů, starý originální kabel (schovávám si vzorky ND a také špatné omezeně funkční díly) měl cca 4kohmy.
Po namontování 3 starých kabelů se motor choval jako vyměněný, ať jsem dělal cokoli, necuknul a měl klidnější volnoběh.
Pro nové kabely jsem šel s ohmetrem, nabídli mi Bosch za velmi zajímavou cenu (kolem 500Kč) - odpor nejdelšího 10kohm! Prodavač byl trochu udivený, ale ochotně mi nabídl objednání kabelů Equyem z centrálního skladu. Druhý den opět měříme - 4kohmy, za necelých 1100Kč mám perfektní nové kabely. Zvláštní je, že kabely nejsou na délku rovnoměrně odstupňované a místo nejkratšího je stejný jako k 2. válci. Proto nejsou tak hezky urovnané jako původní originály.
Zdá se mi, že pro Citroen jsou nezbytné některé ND výrobců originálů, např. převodový olej Total, elektrické příslušenství Equyem, když ani náhrada od renovovaného výrobce navíc v našich končinách známějšího není dokonalá.
Při provozu na benzín nebyly kabely s vyšším odporem tak znatelně problematické, ovšem dochází u nich ke zvýšenému namáhání zapalovací cívky a určité ztrátě energie jiskry. Rozdíl ve výkonu a spotřebě na benzín nemohu posoudit, spotřebu na LPG budu moci vyhodnotit až po delší době.
Po namontování 3 starých kabelů se motor choval jako vyměněný, ať jsem dělal cokoli, necuknul a měl klidnější volnoběh.
Pro nové kabely jsem šel s ohmetrem, nabídli mi Bosch za velmi zajímavou cenu (kolem 500Kč) - odpor nejdelšího 10kohm! Prodavač byl trochu udivený, ale ochotně mi nabídl objednání kabelů Equyem z centrálního skladu. Druhý den opět měříme - 4kohmy, za necelých 1100Kč mám perfektní nové kabely. Zvláštní je, že kabely nejsou na délku rovnoměrně odstupňované a místo nejkratšího je stejný jako k 2. válci. Proto nejsou tak hezky urovnané jako původní originály.
Zdá se mi, že pro Citroen jsou nezbytné některé ND výrobců originálů, např. převodový olej Total, elektrické příslušenství Equyem, když ani náhrada od renovovaného výrobce navíc v našich končinách známějšího není dokonalá.
Při provozu na benzín nebyly kabely s vyšším odporem tak znatelně problematické, ovšem dochází u nich ke zvýšenému namáhání zapalovací cívky a určité ztrátě energie jiskry. Rozdíl ve výkonu a spotřebě na benzín nemohu posoudit, spotřebu na LPG budu moci vyhodnotit až po delší době.