Tak jsme dneska jeli s rodinkou na vesnici za rodiči. Někde za půlkou cesty najednou auto škublo, 3x píplo, rozsvítila se oranová kontrolka motoru a na displeji svítilo "Engine Fault". Zastavil jsem a vypl motor. Chvíli jsem přemýšlel, co budu dělat... Těhotná manželka, dvě děti, venku zima, domu 20km, k rodičum 10km. Tak jsem zase nastartoval, koukám na kontrolku a nezhasla, 3x pípnutí a "engine fault".... ale motor bez škubání a klidně běží. Tak jsme dojeli do cíle.
Zkontroloval jsem všechny pojistky, v pořádku. Odpojil baterku (na cca 2 hodiny), a po opětovném zapojení zkusil nastartovat. Situace stále stejná....
Tolik příběh. teď fakta:
1.8 16V, 85kW, najeto 111000km
motor běžel bez problémů, při podřazení (zpomalování) před prudkou zatáčkou sebou trochu škubl a od té doby hlásí "Engine Fault".
nicméně běží stále dobře, nepozoruji ztrátu výkonu, ochotně jde do otáček, spotřeba stále stejná.
Když jsem měl nastartováno s otevřeným okénkem, všiml jsem si zvuku ala "vytuněný výfuk" - nejspíš bude někde už děravý. Při špápnutí na plyn je slyšet drnčení a při padání otáček "bublání" (ne vyloženě střílení). Prostě děravý výfuk....
Myslíte, že by díra ve výfuku mohla způsobovat chybové hlášení?
No, příští týden (po výplatě) se objednám na diagnostiku a uvidíme...